پیش‌ثبت‌نامِ ۵۲۰۰ نفر در انتخابات مجلس تا ساعت 14 امروز

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا حدود ساعت 14 امروز ۵۲۰۰ نفر مراحل پیش‌ثبت‌نامِ انتخابات مجلس را طی کردند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز پیش ثبت نام از متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز(دوشنبه) گفت: همانگونه که پیشتر اعلام شد، ثبت نام اولیه یا پیش ثبت نام از متقاضیان داوطلب برای حضور در این انتخابات تا ۲۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر وارد سامانه پنجره واحد وزارت کشور شده‌اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام اولیه را به اتمام رسانده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام اولیه خود را به پایان رسانده اند، منتظر دریافت کد رهگیری پس از بررسی مدارک باشند.

اسلامی توضیح داد: کد رهگیری پس از آن صادر خواهد شد که دستگاه های ۶ گانه بررسی کننده، مدارک ارائه شده را مورد تایید قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمار متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت روزانه پس از ساعت ۱۸، گردآوری می‌شود و به تفکیک شهر، جنسیت و سایر موارد به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

به گزارش فارس، بر اساس قانون جدید انتخابات، «پیش ثبت نام» از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز ۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

عدم اقدام در موعد تعیین شده مانع ثبت نام نهایی خواهد شد.

فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور آغاز شد.

همچنین متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی ۷ روز از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نهایی سازند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.