سروهای بی سر از سعیدبن جبیر تا شهید حججی

موسی سلمانی - کانال ایتایی ثامن رضوی در آستانه سالروز شهادت ، محسن حججی شهید مدافع حرم در سوریه نوشت :

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  :۱۸ مرداد سالروز به قربانگاه رفتن محسن حججی است. شهدای سر بریده در طول تاریخ تشیع، الگوی رویش شیعه در نسل‌های گذشته و جدید هستند. خداوند اینان را برای تغییر و تحول هر فردی که می‌خواهد با چراغ شهدا به شاهراه سعادت و نجات قدم بگذارد حجت قرار داده است.
آرامش خاطر این شهدا هنگام شهادت ملهم از اعتقاد به آرمان‌های اصیل شیعه و نگاه نافذ و استواری آنان، گواه مرز روشن حق و باطل است.
این شهدا با ابراهیم گونه به درون آتش رفتن، فهماندندکه اگر هم به اسارت درآیند فاتحانه اسیرند و اگر سر ببازند عاشقانه شهید می‌شوند.

یادی از شهید مذبوح، شهید سعید بن جبیر در فضای شهادت شهید حججی از سویی نشان از خط سیر عزت و مقاومت و مبارزه شیعه در طول تاریخ تا پای جان دارد از سوی دیگر وجود شمر‌ها، یزیدها، حجاج‌ها را در هر زمانی نمایان می‌کند.
یاد این حماسه‌ها چراغ روشنی برای نسل کنونی و آینده است. 
در خلاصه علامه حلی و رجال کشی آمده است: سعید از شیعیان حضرت علی (ع) بوده و علت شهادتش به دست حجاج نیز چیزی جز این نبوده است.
جلادان پس از آن که سر از تن سعید بن جبیر (ره) در پیش حجاج جدا کردند مشاهده کردند که خون از بدن ایشان فواره می‌زند حجاج بن یوسف که ده‌ها نفر در مقابل او سرشان بریده شده بود، از این حادثه شگفت زده شد، از پزشکان خواست دلیل این موضوع را پیدا کنند.
پزشکان به این نتیجه رسیدند که مقتولین گذشته از مرگ می‌ترسیدند و خونشان در همان لحظه خشک می‌شد، اما سعید بن جبیر از مرگ هیج هراسی نداشته است بدینسان بود که خونشان جاری بود و فواره می‌زد.
موسی سلیمانی

کانال ثامن رضوی را اینجا دنبال کنید 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.