سی‌ان‌ان: غرب به شدت نسبت به موفقیت ضدحمله اوکراین مردد است

شبکه خبری آمریکایی گزارش داد که مقامات غرب ارزیابی‌های «تکان‌دهنده‌ای» از میزان توانایی اوکراین در ضدحملات دریافت کرده‌اند که آنها را نسبت به میزان موفقیت ضدحمله اوکراین مردد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک دیپلمات ارشد غربی گفت: در هفته‌های آتی خواهیم دیدم که آیا فرصتی برای پیشروی حاصل می‌شود یا نه. احتمالش خیلی پایین است که این پیشرفت در حدی باشد که توازن این مناقشه را بر هم بزند.

مایک کیگلی، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا پس از دیدار با فرماندهان آمریکایی که مسئولیت آموزش نیروهای اوکراینی را در اروپا بر عهده دارند، گفت: اکنون دشوارترین دوره جنگ است. اطلاعات ما تکان‌دهنده است. چالش‌های پیش رو به ما یادآوری شده‌اند.

مقامات می‌گویند که انتظارات از ضدحمله اوکراین در ابتدا «غیرواقعی» بود و حالا باعث شده تا برخی کشورهای غربی به کی‌یف فشار بیاورند تا روند مذاکرات صلح را آغاز کند، از جمله آمادگی برای اعطای امتیاز ارضی.

یک دیپلمات ارشد غربی گفت: حتی اگر آنها برای چند هفته آینده به مبارزه ادامه دهند، اگر در این هفت تا هشت هفته گذشته نتوانسته‌اند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند، چه قدر احتمال دارد که ناگهان، با نیروهای کمتر موفق شوند؟ شرایط خیلی سخت است.

این دیپلمات ارشد غربی افزود: روس‌ها خطوط دفاعی زیادی دارند و نیروهای اوکراینی هنوز حتی از لایه اول هم عبور نکرده‌اند.

منابع سی‌ان‌ان گفتند که نزدیک شدن فصل پاییز و بدتر شدن آب‌وهوا هم فرصت پیشروی را بر اوکراین تنگ کرده است.

در این گزارش با اشاره به اظهارات زلنسکی در ماه ژوئیه مبنی بر اینکه تاخیر غرب در ارسال سلاح باعث عدم پیشروی ضد حمله اوکراین طبق برنامه شد، این نگرانی مطرح شده که در صورت شکست قطعی ضد حمله اوکراین، کی‌یف مسئولیت آن را به گردن غرب بیندازد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.