خبرنگار آمریکایی: واشنگتن فقط به دنبال تجزیه سوریه است

خبرنگار وبسایت آمریکایی «گری زون» خبر داد که در جریان نشست یک گروه از مخالفان دولت سوریه به ریاست آمریکا، متوجه شده است که این کشور، هدفی جز تجزیه سوریه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  حکمت ابوخاطر خبرنگار وبسایت آمریکایی «گری زون» خبر داد که نهاد موسوم به «شورای سوری-آمریکایی» (SAC) که یکی از گروههای مخالف دولت قانونی سوریه است، به دنبال ادامه تحریم ملت این کشور به مدت هشت سال دیگر است.

ابوخاطر که با یک اسم مستعار در یکی از کارگاههای این شورا شرکت کرده بود، می‌گوید که نهاد مذکور فقط به دنبال بر هم زدن ثبات سوریه است و به اعضای خود آموزش می‌دهد که در قالب جدیدترین پروژه آمریکایی، برای تغییر نظام در سوریه تلاش کنند.

منابع خبری کُرد روز گذشته امروز خبر دادند که کریستوفر میلر وزیر دفاع سابق آمریکا چهارشنبه گذشته به مناطق تحت تسلط کُردها در سوریه سفر کرده بوده است. وی در این سفر، با اعلام حمایت مجدد از آنچه «خودمختاری کُرد» نامیده می‌شود، بار دیگر بر طبل تجزیه سوریه کوبیده است (جزئیات بیشتر).

ابوخاطر در ادامه تصریح کرد: یک مسئول پیشین در وزارت خارجه آمریکا، ریاست این کارگاه را بر عهده داشته و گفته است که هدف نهایی این گروه، تجزیه سوریه و ایجاد خلافت گروه [تروریستی] هیئة تحریر الشام و افزایش دایره تحریمها [علیه ملت سوریه] است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه فهمیده است که چگونه این لابی ضد سوری، با تاکتیکهای مختلف، سوریه را به سمت فقر کشانده است، تأکید کرد: این لابی اخیرا توانست معافیت تحریم ورود کمکهای انسان‌دوستانه به سوریه را لغو کند؛ مجوزی که به دنبال زلزله سوریه [به صورت نیم‌بند] صادر شده بود. این لابی با این دروغ که تحریمها فقط دولت سوریه را تحت تأثیر قرار داده نه مردم را، این اقدام را انجام داد».

در حالیکه سیاست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه شکست خورده و این کشور به جمع کشورهای عربی بازگشته، وزارت خزانه داری آمریکا خرداد ماه گذشته از تحریم ۲ صرافی سوریه با ادعای دور زدن تحریم‌هایی مالی علیه این کشور خبر داد.

دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از سال ۲۰۱۱ به این سو در حال مداخله در امور سوریه هستند و ضمن حمایت‌های همه جانبه از معارضان سوری، تحریم‌های شدیدی علیه این کشور منطقه غرب آسیا اعمال کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها به دولت سوریه و متحدانش اجازه داده‌اند که به نظام مالی بین‌المللی همچنین دسترسی داشته باشند.

«برایان نلسون» معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت، دولت بشار اسد همچنان به شرکای خود برای نقض تحریم‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تکیه می‌کند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.