اختصاص بیش از 800 میلیون دلار توسط تل‌آویو برای یهودی‌سازی قدس

کابینه رژیم صهیونیستی امروز به صورت رسمی تصویب کرد که که ۸۴۴ میلیون دلار برای گسترش شهرک‌سازی در قدس اشغالی و در نتیجه یهودی‌سازی آن هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :   کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز خود، به صورت رسمی، گسترش و افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی را تصویب کرد تا خط بطلانی بر وعده‌های توخالی این رژیم به تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهایی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و توقف عملیات علیه مردم فلسطین. با این حال صهیونیست‌ها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، کابینه صهیونیست برای اشغال هر چه بیشتر شهر قدس اشغالی، در یک طرح پنج ساله، تصویب کرد که ۸۴۴ میلیون دلار برای گسترش شهرک‌سازی در این شهر و در نتیجه یهودی‌سازی آن هزینه کند.

کابینه رژیم اشغالگر یکشنبه هفته جاری این مبلغ را برای اشغالگری تخصیص داده بود و امروز به صورت رسمی تصویب شد. صهیونیستها مدعی شدند که هدف از این طرح، «کاهش تفاوتها و اختلافات اجتماعی، اقتصادی و توسعه اقتصادی در قدس» است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ادعا کرد: این مصوبه، چهره شهر قدس را تغییر خواهد داد». تشکیلات خودگردان هم که با تل‌آویو هماهنگیهای زیادی دارد، به این طرح معترض شده و گفته بود که هدف از آن، «عمق بخشیدن به یهودی‌سازی قدس و تغییر چهره آن در همه زمینه‌هاست، به ویژه کاهش تعداد ساکنان فلسطینی، تحمیل شیوه‌های تحصیلی اسرائیلی در مدارس و گسترش شهرکسازی.

وزارت خارجه فلسطین اما این طرح را «نژادپرستانه» توصیف و تأکید کرد: این طرح در ادامه جنگ مستقیم اسرائیل با قدس و موجودیت مردم فلسطین در آن و تلاش برای اسرائیلی کردن این شهر است». رام الله گفت که صهیونیستها با این اقدام قصد دارند، قدس را از سایر مناطق فلسطین جدا کنند.

گسترش شهرکسازی حتی صدای سازمان ملل را هم درآورده است؛ به نحوی که «تور وینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه شامگاه گذشته گفت: همه شهرکهایی که صهیونیستها در کرانه باختری احداث کردند، غیر قانونی بوده و مانعی در برابر صلح به شمار می‌رود و عدم حرکت به سمت یک افق سیاسی، باعث ایجاد خلأ شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان صهیونیست باید تخریب املاک مردم فلسطین را متوقف کنند، تصریح کرد: ارتش اسرائیل باید نهایت خویشتن‌داری را از خود نشان دهد. وضعیت انسانی هم در نوار غزه بسیار نامساعد است و این بخش با قطعی برق روبروست.

منابع اسرائیلی شنبه هفته جاری خبر دادند که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال هر چه بیشتر مناطق کرانه باختری است؛ به نحوی که با طرح خود در تلاش است شهرک‌سازی صهیونیستی را گسترش دهد.

اسموتریچ با طرح خود به دنبال احداث ۱۵۵ نقطه برای احداث هر چه بیشتر شهرک است. مسئولان اسرائیلی که در جریان این طرح قرار دارند، می‌گویند که اسموتریچ از کابینه بنیامین نتانیاهو اختیارت زیادی دریافت کرده و در این زمینه، تحت حمایت کامل آن قرار دارد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.