طالبان عکاس تسنیم را بازداشت کرد / واکنش ها نسبت به این اقدام طالبان

محمدحسین ولایتی عکاس و تدوینگر خبرگزاری تسنیم توسط گروه طالبان در افغانستان بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است.

با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کنند.

جزئیات نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه درباره بازداشت عکاس تسنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ در نشست مشترک امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با مسئولان وزارت خارجه مسئله بازداشت عکاس کشورمان توسط طالبان مطرح شد که آقای کاظمی قمی تاکید کرد که وزارت خارجه با جدیت پیگیر آزادی محمدحسین ولایتی است.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست مشترک عصر امروز  اعضای این کمیسیون با وزیر امور خارجه و برخی معاونانش گفت: یکی از مباحثی که در نشست مشترک امروز مطرح شد، مسئله بازداشت یکی از عکاسان کشورمان در افغانستان بود. 

وی افزود: با توجه به اینکه آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان،‌ نیز در جلسه حضور داشت، در پاسخ به مطالبه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که وزارت خارجه با جدیت در حال پیگیری دلایل بازداشت عکاس کشورمان توسط طالبان است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آقای کاظمی قمی همچنین تاکید کرد که برای پیگیری این موضوع با کابل و دستگاه‌های اطلاعاتی تماس گرفته تا با مقامات در آنجا صحبت شود. همچنین  در حال دنبال کردن این مسئله است تا به زودی شاهد آزادی آقای محمدحسین ولایتی باشیم. 

مالکی  با اشاره به دیگر دستور کار نشست امروز عنوان کرد: علاوه بر این دستور کار دیگر نشست امروز، بحث حق‌آبه هیرمند بود که به طور جد مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که با توجه به بدعهدی‌های طالبان این موضوع به طور ویژه مورد پیگیری دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار گیرد.

 محمدحسین ولایتی عکاس و تدوین‌گر خبرگزاری تسنیم روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده بود و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها تاکنون هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است.

کاظمی قمی: موضوع بازداشت عکاس تسنیم در افغانستان به طور جدی در حال پیگیری است

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان درباره بازداشت عکاس تسنیم توسط طالبان اعلام کرد که «به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم».

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی تسنیم درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای آزادی محمد حسین ولایتی، عکاس خبرگزاری تسنیم که توسط طالبان دستگیر شده گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم و بنده دقایقی پیش با کابل و دستگاه‌های اطلاعاتی صحبتی داشتم تا با مقامات در آنجا صحبت شود. به من گفته شد که در حال دنبال کردن این مسئله هستند و ان‌شاالله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: حوادثی در افغانستان پیش می‌آید و ما از شب گذشته پیگیر هستیم. قرار شد به من خبر دهند. ان‌شاالله که این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است.

با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کنند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.