جنگ نرم علیه حجاب زنان مسلمان ایران

آمریکا تلاش می‌کند تا جنگ نرم را در قالب‌های مختلف از جمله علیه حجاب و هویت مستقل فرهنگی زن مسلمان ایرانی به کار گیرد و امنیت ملی کشور را به مخاطره بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  یکی از شگردها و ترفندهای دشمن در سطح فرهنگی جنگ نرم، تخریب نمادها و رفتارهای فرهنگی ارزشی مردم در سطح جامعه است و نمود این امر در مقابله با حجاب، نمایان می‌شود. «فرانتس فانون» در کتاب استعمار میرا به اهمیت تخریب حجاب و نوع پوشش عمومی در پیروزی در جنگ استعمارگران اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که فرانسه برای تصرف و استیلا بر الجزایر چگونه از حربه تخریب پوشش بومی و بی‌حجاب کردن جامعه اسلامی بهره می‌گیرد. وی معتقد است از آنجا که حجاب از اصالت جامعه اسلامی است، با تخریب آن می‌توان روحیه مقاومت، ارزش‌پروری، اصالت و روحیه ملی را از کشور مقابل سلب کرد.

مستر همفر در کتاب خاطرات خویش، چادر و حجاب را از نقاط قوت کشورهای اسلامی بر می ‎شمارد و به سردمداران خویش توصیه می ‎کند «باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر و عبا بیرون کشید. تا در میان مسلمانان فساد روایج یابد.» همچنانکه روشن است راهبرد جریان سلطه، تضعیف اراده و تعهد دینی در جهت ترویج لاابالی‌گری و بی‌قیدی و گسترش ناهنجارهای اخلاقی و اجتماعی است و یکی از راه‌های مهم دستیابی به این امر، مخدوش ساختن چهره حجاب و ترویج بی‌قید و بندی به همراه تقلید از سبک پوشش غربی است.

با همین رویکرد یک تحلیل گر انگلیسی می‌نویسد «در مسئله بی‌حجابی زنان، باید کوشش فوق‌العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی‌حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند. باید به استناد شواهد تاریخی ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول شده و مطلقاً سنت اسلام نیست. مردم همسران پیامبر را بدون حجاب می‌دیدند، پس از آن که حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه مأموران ما آن است که جوانان را تشویق به عشق‌بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان، که کاملاً بدون حجاب ظاهر می شوند، نمایند تا زنان مسلمان از آنها تقلید کنند.»

ترویج بی‌حجابی و فساد زنان به عنوان یکی از کارآمدترین راه‌های تجربه شده جهان غرب برای تحقق کامل سلطه سیاسی و اقتصادی آنان است. چرا که بی‌حجابی زمینه‌های درونی‌سازی ناقص ارزش‌ها را در جامعه به همراه دارد و نسل جدید نمی‌تواند به درستی ارزش‌ها را درک کند. در حقیقت مهاجمان جنگ نرم سعی دارند با حمله به حجاب و رواج بی‌حجابی و بدحجابی، زمینه‌های جامعه‌پذیری را توسط نسل‌های آتی با مشکل مواجه سازند. زیرا این امر زمینه تساهل در ارزش‌ها و آماده شدن آنها برای تغییرات دیگر را فراهم خواهد کرد.

لذا امروزه مشاهده می‌کنیم قدرت‌های استکباری به بهانه‌های واهی کانون حملات نرم و براندازانه‌ خود را متوجه ایران اسلامی کرده و با تمام توان خود حجاب و حیای زن مسلمان ایران را نشانه گرفته‌اند و به کمک تبلیغات گسترده، شایعه، شست و شوی مغزی، تفرقه افکنی، تحریف واقعیات، فریبکاری و ابزاری مانند مطبوعات، رادیو و تلویزیون، ماهواره و اینترنت، به عقاید زن مسلمان هجوم آورده‌اند.

کارشناسان و نظریه‌پردازان جنگ طلب آمریکایی طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ نرم یک راه مؤثر و کارآمد برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. انقلاب‌های رنگی که در چندین کشور اروپایی شرقی مانند گرجستان، اوکراین و چک اسلواکی رخ داد و طی آن نظام‌های سیاسی موجود سرنگون شدند، نمونه‌ای از جنگ نرم آمریکایی‌هاست. لذا آمریکا تلاش می‌کند با استفاده از این تجربیات، جنگ نرم را در قالب‌های مختلف از جمله علیه حجاب و هویت مستقل فرهنگی زن مسلمان ایرانی بکار گیرد و امنیت ملی کشور ما را به مخاطره بیاندازد ولی تاکنون ناکام مانده‌ است و همانطور که رهبری می‌فرمایند پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام می کنند و به دنیا صادر می کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی می‌شنود.

فریبا پروینیان I پژوهشگر حوزه زن و خانواده

انتهای پیام/*- 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.