دست رد کشورها برای شرکت در سالگرد تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی

گزارش رسانه‌های صهیونیستی حکایت از آن دارد که حضور کشورها برای شرکت در آنچه " مراسم هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس دولت نامشروع رژیم صهیونیستی اعلام شده" بسیار کمرنگ است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا  به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کردند که ایلی کوهن وزیر امورخارجه اسرائیل از وزیران امورخارجه کشورهای دیگر خواسته که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس دولت نامشروع اسرائیل حضور پیدا کنند که این پاسخ تاکنون بسیار کمررنگ گزارش می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ وزیر امورخارجه برای این مراسم دعوت شده و تاکنون تنها ۱۰ تن از آنان حضور خود را در این مراسم تأیید کردند که این تعداد نیز از کشورهای مطرح و بزرگ نیست.

عدم پاسخ کشورهای برای حضور در این مراسم چندماه پس از آن روی می‌دهد که هفتاد و پنجمین سالروز پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین به رغم فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار ۲۵ اردیبهشت ماه در سازمان ملل برگزار شد اما با وجود حمایت غرب به ویژه آمریکا برای برگزاری این مراسم، اما اهداف رژیم صهیونیستی برای برگزاری این مراسم با ناکامی همراه بود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز برگزاری مراسم یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل را نشان دهنده اعتراف سازمان ملل به بی عدالتی دانست و گفت این بی عدالتی از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

محمود عباس تصریح کرد: ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت، استقلال کشور خود و بازگشت آوارگان را دارند. فلسطینی‌ها داوطلبانه کشورشان را ترک نکردند و مردم فلسطین در حال کشف نادرستی روایت «اسرائیل» در مورد روز نکبت (سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین) هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان ادامه داد: «اسرائیل» به حملات خود به مردم فلسطین ادامه می‌دهد، نکبت را انکار، از بازگشت آوارگان جلوگیری و سرزمین های فلسطینی را اشغال و مصادره می کند. سازمان ملل صدها قطعنامه برای به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین صادر کرده اما حتی یک قطعنامه در این زمینه اجرا نشده است.

با این وجود هرچند صهیونیست ها با کمک امپراتوری رسانه ای آمریکا و غرب در تلاش برای شنیده نشدن صدای مظلومیت مردم فلسطین و جنایات خود شده اند، اما هر روز صدای مردم فلسطین در جهان بلندتر می شود.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

 
انتهای پیام* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.