مردم، زیارت اربعین را به روزهای پایانی موکول نکنند

ستاد اربعین به مشتاقان زیارت توصیه کرد که سفر خود به کربلای معلی را هر چه سریع تر آغاز کرده و به علت بروز ازدحام جمعیت، آن را به دهه دوم ماه صفر موکول نکنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از زنان نیوز : سید مجید امیر احمدی، رئیس ستاد اربعین کشور عنوان کرد: از ابتدای ماه صفر، 670 هزار نفر از مرزهای 6 گانه کشور عبور کردند که نشان از رشد 43 درصدی تردد زائران اربعین نسبت به پارسال دارد. از این تعداد، 230هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه گذشتند.
متولیان بهداشتی با توجه به وجود گرمای بالای هوا از زائران خواستند تا پیاده روی را به ساعات پایانی روز موکول کنند. 60 پزشک و پرستار داوطلب در دو درمانگاه شلمچه و چذابه به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی را آغاز کردند.
با نزدیک شدن به اربعین حسینی در پارکینگ مرز شلمچه بیش از 60 هزار وسیله نقلیه و در پارکینگ بزرگ چذابه 35 هزار وسیله نقلیه مستقر شده است.
تا به امروز بیش از 15 هزار وسیله نقلیه از مرز مهران تردد کرده و مرز شلمچه و چذابه به ترتیب با ثبت تردد بیش از 8 هزار و 3 هزار وسیله نقلیه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
گفتنی است: در مسیر منتهی به شلمچه 450 موکب برای خدمات رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده و تعدادی از آنها کار خود را آغاز کرده اند.
مرز شلمچه تنها برای تردد اتباع خارجی مقیم ایران باز است، بنابراین اتباع خارجی غیر مقیم از ورود به این مرز خوددای کنند.
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.