در مسیر انتخابات/ احزاب، نشاط سیاسی، مشارکت عمومی

رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد اساسی انتخابات یعنی تأمین امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را برای انتخابات پیش رو تعیین کرده‌اند چرا که به طور قطع حضور فعال در انتخابات، نشاط سیاسی و آراء مردمی، پایه‌های نظام را مستحکم خواهد کرد و موجب یأس دشمن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  علی زرینه

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که هم داوطلبان و کاندیدا‌های شرکت در آن و هم مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری آن از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ دشمن هم به خوبی برای آن طرح‌ریزی کرده تا در هر مرحله با ایجاد شکاف میان مردم و سیاسیون و مسئولان و با سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی و نفرت‌پراکنی در میان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، فضای کشور را در روز‌هایی که پر افتخارترین روز‌های ملت و نظام به شمار می‌رود متشنج کند.

دشمن درصدد است با ایجاد ناامنی سیاسی، بحران‌ها و دعوا‌های حزبی و ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت و کوچک کردن دستاورد‌های مهم درحوزه‌های مختلف از بهداشت و سلامت تا روابط بین‌الملل و دستاورد‌های نظامی و دفاعی و استراتژیک مشارکت مردم را بی‌ارزش نشان داده و با تحریم شرکت در انتخابات سبب کاهش استقبال مردم شود؛ لذا باید هوشیار و بیدار بود تا برای افزایش مشارکت در انتخابات، پیش‌زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی و نشاط سیاسی در جامعه تقویت شود و فضا برای رقابت سالم همه گروه‌ها و احزاب سیاسی فراهم باشد تا دشمن نتواند از هیچ دریچه‌ای ورود کرده و سو استفاده کند.

شاید به همین منظور است که رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد اساسی انتخابات یعنی تأمین امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را برای انتخابات پیش رو تعیین کرده‌اند چرا که به طور قطع حضور فعال در انتخابات، نشاط سیاسی و آراء مردمی، پایه‌های نظام را مستحکم خواهد کرد و موجب یأس دشمن می‌شود. رهبری رهنمود‌های راهگشای بسیاری در مبحث انتخابات دارند که بازخوانی آن‌ها در مسیر انتخابات چراغ راهنمای همه اقشار و سیاسیون و عموم مردم خواهد بود.

حضور در انتخابات در کلام رهبری
باید عنوان کرد انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نقش بی‌بدیل مجلس در تقویت نظام جمهوری اسلامی جزو مهمترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و هست و بر همین اساس مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مجلس و انتخابات آن در سرنوشت مردم، می‌فرمایند: «انتخابات و مجلس شورای اسلامی مهّم است. مجلس قوی و با ایمان و انقلابی که این آرمان­ها را بفهمد و بشناسد و به آن پایبند باشد، مهّم است و نبودن چنین مجلسی، یا ضعیف بودن آن، یا اختلال در آن، برای ملت یک خسارت و خسران بزرگ است.»

نقش انتخابات مردمی در مقابله با دشمن
مقام معظم رهبری بر نقش انتخابات مردمی و حضور پررنگ مردم در انتخابات به منظور مقابله با توطئه‌های دشمن تاکید دارند و عنوان می‌کنند دشمن در تلاش است با همه زور و زر خود و همه پیاده نظام و قرارگاه فرماندهی کفر خود حضور مردم در انتخابات را کاهش دهد و در این مسیر از هر نوع سواستفاده تبلیغاتی بهره میبرد.
ایشان می‌فرماید: «ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد. دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان می‌خواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کار‌های مربوط به مجلس و مسائل اساسی نظام ندارد. شما باید این را تخطئه کنید و باید شرکت کنید.» و در جای دیگری عنوان می‌کنند: «حضور مردم ... باید به گونه‌ای باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود.»

رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات را به منزله یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی عنوان می‌کنند که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بد دلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد.
تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات مردمی ایران به دلیل ترس از نفوذ نظام جمهوری اسلامی در دنیا یکی دیگر از مباحث مهمی است که رهبری نسبت به آن هشدار داده و می‌گویند: «امروز تبلیغات دشمنان سوگندخورده‌‏ی این ملت متوجه این است که این انتخابات را کمرنگ و بی‏‌رونق کند. معنای کار آن‌ها چیست؟ از انتخابات شما ضرر می‏بینند. انتخابات شما جمهوری اسلامی را در دنیای اسلام و در افکار عمومی عالم به درستی معنی می‏‌کند؛ آن‌ها از این ناراحتند؛ لذا با انتخابات مخالفند. اگر به تبلیغات دشمنان نگاه کنید، می‏‌بینید همه بر ضد انتخابات است.»

واجب دینی از منظر رهبری
«ملت ایران، شرکت در انتخابات را یک فریضه و یک عمل واجب بداند. دشمن، بسیاری از نیرو‌های تبلیغاتی خود را بسیج کرده تا کاری کند که انتخابات با استقبال مواجه نشود.... هدف دشمن این است. همه افراد یا کسانی را که ما می‌شناسیم؛ این گروهک‌های محارب و مخالف و مزدور آمریکا که در آمریکا و نقاط دیگر متمرکزند... در دستگاه‌های خبری‌شان، در رادیو‌ها و روزنامه‌هایشان تلاش می‌کنند تا شاید بتوانند کاری کنند... مرتّب به مردم ایران توصیه می‌کنند که «در انتخابات شرکت نکنید». با این که امتحان کردند و دیدند هر وقت آن‌ها به مردم بگویند در فلان کار شرکت نکنید، مردم که علاوه بر انگیزه خود، انگیزه مخالفت با آن‌ها را هم دارند، بیشتر شرکت می‌کنند - با وجود این که می‌دانند ملت، برخلاف نظر آن‌ها رفتار می‌کند - باز هم در رادیوهایشان به مردم اصرار ملتمسانه می‌کنند که «در انتخابات شرکت نکنید»! من عرض می‌کنم که به عنوان وظیفه اوّلی، به عنوان وظیفه ثانوی، به عنوان وظیفه دینی و اسلامی و به عنوان وظیفه سیاسی، شرکت آحاد مردم در انتخابات... واجب است. مردم باید در انتخابات شرکت کنند و با این کار، مشت محکمی بر دهان آمریکا و استکبار و گروهک‌ها و مخالفین اسلام و مسلمین و مخالفین جمهوری اسلامی بکوبند.»

عامل استحکام نظام
رهبری حضور و مشارکت عمومی مردم در انتخابات را عامل استحکام‌بخشی به نظام و انقلاب می‌دانند چرا که اگر مردم به عنوان مهمترین سرمایه‌های این نظام نباشند انقلاب دوام نمی‌آورد.
«اگر در کشور ما انتخابات و مردم‌سالاری و حضور مردمی و اراده‌های جوشان شما مردم در وسط صحنه و میدان نمی‌بود، بدانید یک سال هم این انقلاب دوام نمی‌آورد... دشمن و دستگاه‌های استکباری از انتخابات شما و از راهپیمایی‌تان در بیست و دوم بهمن می‌ترسند؛ بنابراین از همه نیروی خود استفاده می‌کنند شاید بتوانند انتخابات و حضور مردم و رأی آزاد و دخالت مردم در سرنوشت خود را از این ملت و از این کشور بگیرند.»

مشارکت عمومی و همبستگی ملی
«اصل حضور مردم در صحنه‌ی انتخابات مهم است؛ زیرا مشارکت عمومی نشان‌دهنده‌ی همبستگی ملی است و همبستگی ملی می‌تواند در مقابل توطئه‌های دشمنان به کشور مصونیت ببخشد.»
«دشمن از اختلافات سود می‌برد و از تشتت آراء مردم سوء استفاده می‌کند. دشمن از دودستگی‌ها و فتنه‌گری‌ها و جنگ افروزی‌های داخل کشور استفاده می‌کند. وقتی یک ملت یکپارچه و یکدست باشد و مسؤولان کشور همه با یکدیگر همدل و همراه باشند، شمشیر دشمن کُند می‌شود و جرأت نمی‌کند به چنین کشور و ملتی نظر بد بیندازد و با او به چشم توطئه نگاه کند.»
دشمن در تلاش است و لحظه‌ای هم از آن دست بر نمیدارد و ملت و مسئولان نظام و انقلاب باید در این مسیر بیدار و آگاه باشند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.