ابراز امیدواری کره جنوبی به بهبود روابط با ایران در پی انتقال پول

وزارت خارجه کره جنوبی ضمن تایید انتقال موفق وجوه ایران به قطر، ابراز امیدواری کرد که در پی این اتفاق روابط سئول-تهران بیش از پیش بهبود بیابد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  بعد از انجام شدن تبادل زندانی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، کره جنوبی هم انتقال وجوه مسدودشده ایران از این کشور به قطر را تایید کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «وجوه ایرانی که در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران مسدود شده بود، اخیراً با هماهنگی نزدیک بین کشورهای متعامل، با موفقیت به کشور ثالث منتقل شده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه مدعی شد که پول‌های ایران در بانک‌های قطر، مانند زمانی که در کره جنوبی بود، صرف موارد بشردوستانه از جمله دارو، غذا و سایر اقلام خواهد شد.

وزارت خارجه کره جنوبی ضمن قدردانی از قطر و سوئیس برای میانجی‌گری در توافق انتقال وجوه مسدودی ایران، افزود: «دولت ما انتظار دارد روابط دوجانبه با ایران، به مناسبت انتقال وجوه مسدودشده، بیش از پیش توسعه یابد».

شامگاه دوشنبه بود که در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، «رضا سرهنگ‌پور» و «مهرداد معین انصاری» دو شهروند ایرانی زندانی در آمریکا که بعد از آزادی وارد دوحه پایتخت قطر شده بودند، وارد تهران شدند. (جزئیات بیشتر)

روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه فرآیند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به سرانجام رسید و این مبالغ به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر واریز شد. از سوی دیگر تبادل زندانیان با آمریکا نیز صورت گرفت. توافق مذکور در ۱۹ مرداد ماه بین ایران و آمریکا حاصل شده بود.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.