کاش غرب پرستان یاد بگیرند!

عبدالرحیم انصاری در رشته توئیتی درباره آزادسازی دارایی های ایران و همچنین تبادل زندانیان دو کشور نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  کاخ سفید آزادی ۶ میلیارد دلار دارایی ایران را تایید کرد؛ زندانیان دوطرف نیز تبادل شدند؛ تحلیلگران زیادی این اتفاق مهم را پیش زمینه مذاکرات بیشتری خارج از چارچوب برجام ارزیابی میکنند؛ جمهوری خواهان آمریکا این مبادله را پیروزی بزرگ ایران میدانند و بابتش عصبانی هستند.

همزمان آمریکا در تصمیمی که بیشتر به استیصال میماند، با هدف باز شدن گره کور جنگ یمن، به پایان آن رضایت داده تا مذاکرات هیئت انصارالله با سعودی ها سرعت بگیرد.

چراغ سبز آمریکا به مذاکرات سعودی - یمنی در واقع تلاش ایالات متحده برای به دست آوردن دل بن سلمان و حفظ کردن وی در در اردوگاه غربی است؛ همان بن سلمانی که پس از نا امیدی از رویکردهای بایدن حالا سیگنالهایی به محور شرقی فرستاده است؛ سعودی با فریب آمریکا و با این بهانه که ایران میخواهد حزب الله دیگری بیخ گوش شما بسازد وارد جنگ با انصارالله شده بود، در حالی که هدف اصلی ایالات متحده این بود تا با قدرت گیری احتمالی انصارالله باب المندب در اختیار محور مقاومت قرار نگیرد و مسیر اسرائیل به شرق توسط نیروهای نیابتی ایران بسته نشود.

اما این اتفاق در نهایت افتاد؛ آنها حریف محور مقاومت نشدند، و جمهوری اسلامی اکنون تسلط بی نظیری بر دو تنگه مهم هرمز و باب المندب دارد که در صورت لزوم میتواند شرایط را برای دشمن سخت نماید؛ اکنون عربستان در حال بوسیدن دستی است که نتوانسته آن را قطع کند؛ مجبور است امنیتی را که آمریکا نتوانست برایش به ارمغان بیاورد را از ایران تمنا نماید؛ و آمریکا هم به دلایلی که در بالا آمد ناچار است درخواست بن سلمان را بپذیرد.

هرچند کاخ سفید از قَبَل این آرامش نیم نگاهی هم به برقراری روابط عبری - عربی، و نیز تامین امنیت اسرائیل از طریق گره زدن منافع اسرائیل با اعراب دارد؛ یکی از اهداف کریدور پیشنهادی هند، خاورمیانه، اروپا نیز دقیقا همین است؛ چیزی که در مخالفت ایران با آن تردیدی وجود ندارد، وعربستان نیز فعلا با طرح بهانه هایی آن را مسکوت گذارده است! موفقیت های دولت رئیسی در طول فقط دو سال بی نظیر بوده است؛ هماهنگی دیپلماسی و میدان برای ایران دستاوردهای مهمی داشته است، آن هم بدون برجام، بدون FATF، همراه با افزایش درصد غنای اورانیوم و حتی آزمایش های متعدد موشکی!

و امروز رئیسی درحالی مقتدرانه وارد نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل شد که تنها دو روز از سالگرد ناکام فتنه ترکیبی میگذرد؛ درست در همین روز ۶ میلیارد دلار به جیب جمهوری اسلامی واریز شد، و همزمان آمریکا و سعودی در حال بازی در زمین مقاومت اند؛ کاش غرب پرستان یاد بگیرند!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.