مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان؛

« اگر زنان در دفاع مقدس، وسط میدان نمی آمدند شاید قصه جبهه و جنگ طور دیگری رقم میخورد»

مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: نقش زنان دفاع مقدس مغفول مانده اند و این زنان سربازان گمنام جنگ هستند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  محسن رشیدی مدیر کل اداره حفظ و ارزشهای دفاع مقدس زنان لرستان در گفتگو ی با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران گفت: زنان سربازان گمنام دفاع مقدس هستند و زنان نقش آفرینان اصلی دفاع مقدسند.
وی به سخن مقام معظم رهبری در مورد همسران و مادران شهدا پرداخت و افزود:
مادران و همسران شهدا، حماسه‌سازان عرصه صبر و عظمت هستند و لذا
اگر همسران و مادران شهدا همراهی نمیکردند گره جنگ معلوم نبود چطور باز میشد.
رشیدی گفت: مادران ارزشمند ما با تاسی از حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) و قیام عاشورا فرزندان خود را در راه اسلام فدا کردند.
مدیر کل اداره حفظ و ارزشهای دفاع مقدس استان افزود: مادران درپای روضه های امام حسین علیه السلام به فرزندان خود شیر دادند و درس معنوی را از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) آموختند و این درس را در دفاع مقدس نشان دادند بر این اعتقاد داشتند. و در پای روضه های امام حسین (ع) به ما شیر دادند و بر این معتقد بودند که الان هم دارند اگر یک زمانی به اسلام تعدادی شود از همه چیزشان خواهند گذشت فرزند که جای خود دارد.
وی اظهار داشت: لذت زن و مرد این است که قد رعنای بچه را که راه میرود می بینند و لذت میبرند حال چطور میشود یک مادر با حس مادرانه ای خود از فرزند خود بگذرد و با دست خود کیف و کوله اش را آماده کند و راهی جبهه کند.
وی اظهار داشت:مادرانی بودند فرزند اول را را به جبهه فرستاد اولی که شهید شد فرزند دوم و سوم و چهارمین را راهی جبهه و می گوید من هم کاری از دستم بر بیاد برای نظام و انقلاب انجام می دهم و زنان در دفاع مقدس در دنیا نمونه و الگو بودند.
رشیدی افزود: متاسفانه نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده است و بطور شایسته و بایسته به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته نشده در حالی که میتوان از خدمات زنان در دفاع مقدس کتاب ها نوشت روایتگری ها کرد و حکایت ها را بازگو کرد.
مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: نقش مادران و همسران شهدا دفاع مقدس برای آیندگان بایستی بازگو شود تا بدانند که این خانواده ها چی ها کشیدند.
رشیدی به نقش زنان در پشتیبانی جنگ پرداخت و خاطر نشان کرد: زنان در پیشتیبانی جنگ نقش آفرین بودند.
وی عنوان داشت: مادران شهدا در پشت جبهه کمک رسان رزمندگان درجبهه بودند و آنها را تقویت میکردند از بسته بندی تنقلات گرفته تا بافت ژاکت و کلاه در زمستان تا دوخت البسه رزمندگان و شستن پتو و آنچه که رزمندگان لازم داشتند این مادران با جان و دل تهیه میکردند و به جبهه ارسال میکردند و این نشان دهنده اعتقاد راسخ آنها به اسلام نظام و انقلاب بود.
رشیدی تصریح کرد: استان لرستان با توجه به اینکه صنعت و منبع در آمدی آنچنانی نداشتند ولی مردم لرستان آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و برای رزمندگان به جبهه ارسال کردند.
این مسئول اضافه کرد: لرستان در دوران جنگ پشتیبانی ۳ استان بود علاوه بر اینکه رزمندگان خودش را تغذیه می کرد و به دیگر استان ها کمک کردند این نوع کمک ها همدلی و وحدت را در بین مردم بوجود آورده بود و بنظر من این نوع کمک همدلی و وحدت را زنان بوجود آورده بودند.
رشیدی در ادامه گفت: اگر زنان در دفاع مقدس وسط میدان نمی آمدند شاید قصه جبهه و جنگ طور دیگری رقم میخورد.
این مدیر عنوان داشت: زنان در پشتیبانی جنگ نقش بی بدیل داشتند نمونه این زنان پرستاران بودند در شرایطی که زیر بمباران شدید بودند ولی همین بانوان پرستار صحنه را ترک نکردند و در آن شرایط سخت نقش آفرینی کردند و زنان در خط مقدم سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: با اینکه شهر زیر بمباران شدید بود ولی پرستاران ماندند و به مجروحان خدمات پزشکی ارائه دادند.
رشیدی به بمباران شهر درود اشاره کرد و تصریح کرد: بعثی ها شهر درود را مورد آماج حملات بمباران قرار گرفت و خواهران این شهرستان در حال بسته بندی غذا و البسه بودند و تعدادی از این بانوان در حالی که پشت جبهه خدمت میکردند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی پشت جبهه را خود جبهه عنوان کرد و گفت: تفاوت پشت جبهه با جبهه این بود که پشت جبهه فقط اسلحه در دست نداشتند.
رشیدی گفت: در زمان دفاع مقدس وقتی شهیدی به شهر آوردند حضور زنان در تشییع پرشورتر پررنگتر بود و وقتی دشمن حضور بانوان را در صحنه های مختلف میبیند قطعا عقب نشینی خواهد کرد.
مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در کشور ما مادرانی بودند که با دست خودشان فرزند شهیدشان را غسل و کفن کرد ند و گفتند که فرزندم در راه اسلام فدا کردم چنین صبحت کردن این مادران، نشان از معرفت و اخلاص و فوق تصور است در حالی که اینگونه مادران سواد کلاسیک نداشتند ولی کلاس معرفت و دین رو به خوبی آموخته بودند و دریای از معرفت بودند.
رشیدی اضافه کرد: وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار این است زنان غیرتمند ستاد پشتیبانی جنگ را به جامعه معرفی کنیم و از آنها مستندات باید بسازیم و کتاب ها باید نوشت.
وی عنوان داشت: زنانی که دیروز در دفاع مقدس بودند امروز در جبهه دیگر نقش آفرینی میکنند و آنهم خدمات رسانی به مناطق محروم حضور در راهپیمایی ها و مراسمات مذهبی است.
مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به خواهران مادران و همسران و فرزندان جاوید الاثری گریزی زد و افزود: بیش از۴۰ سال است اینها منتظر یک خبر از دلبندشان هستند و بعضی از مادران و پدران دار فانی را وداع گفتند و خبری دریافت نکردند عجب صبری دارند خانواده های حاوید الاثر این خانواده ها با صبر زینبی خودشان و با الگو گرفتن از بانوی کربلا صبر را تفسیر کردند.
گفتگو: کبری دریکوند
انتهای پیام /*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.