منبع آگاه: فشار مستقیم آمریکا مانع اصلی کمک کشورهای عربی به سوریه است

یک منبع آگاه خبر داد که آمریکا کشورهای عربی را تهدید می‌کند که نباید به بازسازی سوریه کمک کنند یا از دولت این کشور، حمایت مالی به عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  یک منبع آگاه امروز شنبه تأکید کرد که تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه سوریه باعث شده است که این کشور در میان کشورهای عربی ادغام نشود.

این منبع به خبرگزاری ریانووستی گفت که همین تحریمها باعث شده است کمیته ویژه وابسته به اتحادیه عرب، تماسهای خود را با دمشق، به صورت موقت، متوقف کند؛ هر چند که دمشق به صورت رسمی به این اتحادیه پیوسته است.
رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که این کمیته تماسهای خود را با سوریه به حالت تعلیق درآورده است؛ در عین حال که این کمیته در ماه می گذشته برگزار شد تا مسئول تماس با سوریه باشد.
به گفته این منبع، به علت فشار مستقیم آمریکا، اقدامات مربوط به حمایتهای اقتصادی از سوریه به حالت تعلیق درآمده است؛ هر چند که بسیاری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روابط خود را با دمشق از سر گرفته‌اند.
منبع مذکور تأکید کرد، تحریمهای آمریکا باعث شده است که طرحهای مالی حمایت از سوریه و بازسازی آن، با مانع روبرو شود؛ به ویژه قانون سزار که شامل تحریمهای گسترده علیه دمشق است و دولت آمریکا آن را در سال 2020 وضع کرد.

پایان پیام/.*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.