حمایت از ۲هزار طرح اقتصادی روستای بدون بیکار/ پرداخت بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدبا اشاره به اقدامات صندوق در حوزه اشتغالزایی گفت:مشاغل خرد، کوچک و متوسط بخش زیادی از مشاغل کشور را شامل می‌شود .در دو سال گذشته بیش از ۷۰هزار طرح مورد حمایت قرارگرفت و بیش از ۲۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  نعمت الله رضایی،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات صندوق در 2سال گذشته گفت:مشاغل خرد، کوچک و متوسط بخش زیادی از مشاغل کشور را شامل می‌شود که موفق شدیم در دو سال گذشته بیش از 70هزار طرح را مورد حمایت قرار بدهیم که بیش از 200هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دولت سیزدهم قول یک میلیون شغل را در سال داده است که این موضوع محقق شده و بر اساس نرخ بیکاری و بررسی های مرکز آمار قابل بررسی است.

به گفته ی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  پرداخت بیش از 110هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا؛ جذب بیش از 70هزار منابع، حمایت از 6هزار صندوق خرد محلی با تسهیلات 5هزار و 500میلیارد ریالی حمایت از 2500طرح اقتصادی در قالب مدل هر روستا یک محصول،،‌حمایت از 2هزار طرح اقتصادی در قالب مدل روستای بدون بیکار بخشی از اقدامات صندوق در این راستا بوده است.

رضایی ادامه داد: چابک سازی صندوق از طریق حذف یک رده سازمانی و افزایش اختیارات استان ها به میزان 5برابر، احیای 1220 واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال و نیمه تمام با پرداخت 9500میلیارد ریال تسهیلات، فعال نمودن سرمایه گذاری به میزان 98000 میلیارد ریالٰ، تامین مالی از طریق روش های نوین تامین مالی جمعی و سرمایه گذاری اجتماعی از جمله اقدامات مهم برای فعال کردن بخش اقتصادی واشتغال بوده است.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت:طرح هایی که صندوق مورد حمایت قرار داده است 32درصد بانوان بودند و بیش از 47درصد از شاغلین این طرح ها هم بانوان هستند.

وی در خصوص اقساط معوق تسهیلات پرداخت شده گفت: بازگشت تسهیلات کارآفرینان کاملا به موقع بوده که نشان از خوش قول بودن این قشر زحمت کش است و نرخ تعویق تسهیلات زیر 2درصد است.

رضایی اظهار داشت: حمایت ویژه از طرح های دانش بنیان،پرداخت 32درصد تسهیلات پرداختی صندوق به بانوان، سهم 47درصدی بانوان در اشتغال طرح های مورد حمایت صندوق،فناور نمودن فعالیت ها, پرداخت غیر حضوری و آنلاین تسهیلات اشتغال و ضروری،حمایت از اقشار خاص از طریق 24درصد تسهیلات اعطایی، تکریم ارباب رجوع از طریق تسریع درارائه خدمات و سرعت در پاسخگویی به درخواست ها، فرایند محور نمودن امور از طریق اخذ هر گونه تسهیلات اشتغالزا در دستگاه های اجرایی متولی،در طول دو سال اخیر بیش از 110هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است در صورتی که از آغاز به کار آن تا قبل از دولت سیزدهم 170هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. سهم اشتغال 10.6درصد از اشتغال کل بوده است.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.