پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) به صورت‌رسمی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : 

 پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)  به صورت‌رسمی با حضور رئیس جمهور در اصفهان افتتاح شد.

در این رویداد بیش از 130 دانشمند مطرح جهان اسلام، سفرای مختلف حاضر در کشور، هئیت دولت و استانداران مختلف، حضور دارند.

پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در اصفهان آخرین دوره‌ای است که در ایران برگزار می‌شود و از سال‌های آینده برگزاری جایزه مصطفی به کشورهای دیگر واگذار خواهد شد.

پنجمین دوره مصطفی (ص) اولین رویدادی است که در سالن همایش‌های بین المللی سران استان اصفهان برگزار می‌شود.بیش از 100 دانشمند جهان اسلام در این برنامه حضور دارند.

وزرا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نخبگان و دانشگاهیان هیئت‌های علمی و فعالین حوزه علم و فناوری حوزه هوش مصنوعی در این رویداد حضور دارند.

به گزارش تسنیم، جایزه مصطفی(ص) جایزه برتر علم و فناوری است که به صورت دوسالانه به پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. به برکت نام پیامبر مکرم اسلام و به دلیل تاکید پیامبر(ص) بر یادگیری و درک علم، این جایزه «مصطفی» نامیده شده است که به معنای برگزیده است. جایزه مصطفی(ص) قصد دارد با شناسایی، معرفی و تقدیر از چهره‌های برجسته علم و فناوری در جهان اسلام، پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج دهد.

جایزه مصطفی(ص) ماموریت خود را از سال 1391 آغاز کرد و در قطعنامه نشست پانزدهم مجمع عمومی کامستک (COMSTECH) در سال 1395 توسط وزیران علوم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) تایید شد. نامزدهای جایزه مصطفی(ص) از میان دانشمندان جهان اسلام، از جمله شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مسلمانان سراسر جهان در زمینه‌های علم و فناوری نانو، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، و کلیه زمینه‌های علم و فناوری انتخاب می‌شوند

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.