امیرعبداللهیان: سردار شهید سلیمانی لایق‌ترین نماد صلح جهانی است

وزیر امور خارجه در واکنش به اقدام سیاسی کمیته صلح نوبل گفت: لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که ۲ دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :   کمیته صلح نوبل در اقدامی سیاسی اقدام به اعطای جایزه به نرگس محمدی کرد.

این اقدام سیاسی با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روبرو شد و آن را محکوم کرد و گفت:‌شاهد آن هستیم که کمیته صلح نوبل، اقدام به اعطای جایزه صلح به شخصی کرده است که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم شده است. این اقدام را حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری دانسته و محکوم می‌کنیم.

در همین خصوص نیز حسین امیرعبداللهیان امشب (جمعه) ۱۴ مهر ماه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که ۲ دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد.

وی افزود: حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق و همدلی جهانیان، باشکوه‌ترین و ماندگارترین اعطای جایزه صلح در تاریخ بود.

کمیته نوبل نروژ امروز جمعه ۱۴ مهر اعلام کرد جایزه سال ۲۰۲۳ خود را به نرگس محمدی اهدا می‌کند. دبیر این کمیته گفت: این جایزه به پاس مبارزه نرگس محمدی علیه «سرکوب زنان در ایران»! و تلاش او در راستای «ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همگان!» داده می‌شود.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.