زلزله افغانستان در خراسان رضوی خسارتی نداشته است/ مردم ساختمان‌های چهار طبقه را ترک کنند

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اعلام گروه های ارزیاب در استان خوشبختانه تاکنون خسارتی از زلزله های پیاپی روی داده در افغانستان گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  محسن نجات روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: فاصله مرکز زمین لرزه در افغانستان با شهرستان شرقی تایباد ۸۷ کیلومتر بوده است.

وی گفت: ستاد بحران شهرستانهای تایباد، خواف، مشهد، رشتخوار و تربت حیدریه تشکیل شده و ۲۵ تیم جستجو و نجات به تایباد اعزام شده اند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی تعداد پس لرزه های ثبت شده در استان را ۳۷ مورد اعلام کرد.

نجات گفت: این زلزله باعث نگرانی مردم شده است اما اعلام می کنیم کانون زمین لرزه خارج از مرزهای کشور است، ولی توصیه می شود ساکنان ساختمان های چهار طبقه به بالا برای ساعتی منازل خود را ترک کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در خراسان رضوی، شدیدترین این زمین لرزه ها با قدرت ۶.۵ و ۶.۳ و ۵.۶ ریشتر در مشهد و به خصوص شهرستانهای خواف، تایباد و تربت حیدریه احساس و در برخی مناطق موجب نگرانی و سراسیمگی مردم شد.

نخستین زلزله امروز با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه امروز، زمین لرزه سوم در منطقه "کوهستان" در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه "گوریان" هرات به ثبت رسید. 

این پس لرزه نیز مشهد و شهرستانهای شرقی استان خراسان رضوی را لرزاند، به طوری که در برخی از مناطق مردم سراسیمه به خیابانها آمدند.

کانون این زمین لرزه در فاصله ۲۸۱ کیلومتری شهر مشهد و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر هرات افغانستان بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.