روایت درد و رنج مادران غزه؛ فرزندان من چه گناهی کردند؟

حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه بیش از همه به آوارگی کودکان و زنانی منجر شده که در شب‌های تاریک و در تلی از آوار ساختمان‌های فرو ریخته از بمباران گسترده، به دنبال سرپناه می‌گردند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  خبرگزاری رویترز در گزارشی از غزه نوشت: مادر فلسطینی بعد از حملات هولناک شبانه رژیم صهیونیستی که به خانه اش آسیب زد، در حالی که همه وسایل خانوادگی و ۶ فرزند خود را در یک خودرو جمع کرده بود و اشک می ریخت، این سوال را پرسید: مگر فرزندان من چه کردند که سزاوار این وضعیت باشند؟

رویترز نوشت: روز سه شنبه، همزمان با حملات اسرائیل، اجساد در سردخانه غزه تلمبار شده بودند و آوار ناشی از ساختمان های تخریب شده خیابان های باریک را مسدود کرده بود و خانواده های بیشتری برای یافتن سرپناه در مدارس تحت نظارت سازمان ملل جمع شده بودند.

ساکنان فلسطینی غزه می گویند هزاران انفجار مهیب کوچه های شلوغ آنها را در شب روشن کرده و دود ناشی از آن، روز آنها را تاریک کرده است و بدترین شرایط را تحمل می کنند.

رویترز به نقل از یک فلسطینی به نام «جهاد» صاحب یک بقالی که از ترس تلافی رژیم صهیونیستی نام فامیل خود را فاش نکرده نوشت: این حملات تلافی جویانه نیستند، دیوانگی است. آنها تاکنون چه کسی را کشتند؟ آنها صدها غیرنظامی را به کشتن دادند.

مقامات صهیونیست در حالی که به کشف اجساد بیشتری از خانواده هایی که مورد حمله نیروهای مقاومت قرار گرفتند، ادامه می دهند غزه را زیر حمله قرار داده و محدودیت های بیشتری را در باریکه تحت محاصره غزه که جمعیت زیادی از فلسطینی ها در آن زندگی می کنند، اعمال کرده اند و علاوه بر قطع آب و برق مانع دسترسی ساکنان به غذا و سوخت شده اند.

بر اساس آمار رویترز، حملات به غزه باعث کشته شدن بیش از ۷۷۰ نفر و مجروح شدن ۴ هزار نفر شده است و ۱۸۷ هزار نفر را مجبور به یافتن سرپناهی در مدارس امن سازمان ملل کرده است. در این منطقه که تنها ۴۰ کیلومتر طول و ۱۰ کیلومتر عرض دارد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می کنند.

رویترز به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: در حملات حماس ۱۲۳ سرباز اسرائیلی کشته شده اند. حماس نیز اعلام کرده که دو رهبر ارشد این گروه در یکی از حملات تلافی جویانه علیه غزه جان باخته اند.

غزه؛ بدون برق و آب و محروم از غذا

رویترز در ادامه گزارش خود به نقل از اِما ساحر (Emmah Thahir) زن فلسطینی نوشت: ما نمی دانیم به همراه همسر و فرزند کوچکم به کجا پناه ببریم. دیشب سخت ترین شب را گذراندیم. آنها همه مناطق اطراف را هدف گرفتند و کودکان وحشت زده بودند.

در پی انفجارها بالکن خانه آنها تخریب شد و پنجره ها شکست؛ آنها مجبور شدند تا آمدن آمبولانس در خیابان بمانند.

این مادر فلسطینی مستاصل بود که به کجا پناه ببرد زیرا ساختمان های دو نفر دیگر هم که به آنها پناه داده بودند تخریب شد.

رویترز در ادامه گزارش میدانی خود از وضعیت غزه نوشت: آمبولانس ها و تیم های امدادی نتوانستند به ده ها درخواست برای نجات در مناطق تحت حمله که مردم در آنها زیر آوار یا ساختمان های فروریخته مانده اند، پاسخ دهند.

ساکنان منطقه «رِمال» (Remal) که به عربی به معنای «شن» هست و به داشتن فضاهای سرسبز معروف است و «پارلمان فلسطین» در آن واقع شده است، با ناراحتی و غم می گویند اکنون باید آن را «خاکستر» نامید.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.