دست رد رئیس بیمارستان العوده غزه به سینه ارتش اشغالگر

رئیس بیمارستان العوده در شمال غزه، با اشاره به این‌که، ارتش اشغالگر مهلت داده تا ساعت 10:00 صبح امروز این بیمارستان را تخلیه کند، تاکید کرد که کادر درمان مصمم به ماندن و ارائه خدمات به مجروحان است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  امروز (شنبه، ۱۴ اکتبر)، در هشتمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، رئیس بیمارستان «العوده» در شمال غزه، اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه این بیمارستان، ضرب‌الاجل تعیین کرده و اعلام کرده که کادر درمان و خدمات این بیمارستان مهلت دارند که تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت غزه، آن را تخلیه کنند. 

مدیر بیمارستان العوده در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، تصریح کرد: «ما درخواست تخلیه بیمارستان از سوی اسرائیلی‌ها را رد می‌کنیم زیرا بیمارانی داریم که امکان انتقال آن‌ها، وجود ندارد. کارکنان ما متشکل از ۳۵ پزشک و نیروی پشتیبانی است که مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند.

از سوی دیگر، جنبش حماس نیز طی بیانیه‌ای از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مرتبط خواست که برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان‌‌ها و مراکز بهداشتی وارد عمل شوند. 

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک، لحظاتی پیش گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه شش دیگر فرصت داده که «برای در امان ماندن» به سمت جنوب نوار غزه بروند. 

سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان عربی اعلام کرد، تردد ایمن در دو مسیر از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ امکان پذیر است.

این در حالی است که روز گذشته، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ظرفیت بیمارستان‌ها در غزه در حال تکمیل شدن است و دارو و سوخت مایع نیز رو به پایان است. وضعیت وخیم است و کارکنان پزشکی علی‌رغم حملات اسرائیل ۷ روز است کار می‌کنند و بیمارستان‌ها را ترک نکرده‌اند.

وی خواستار اقدام برای حمایت از تجهیزات پزشکی در اسرع وقت به بیمارستان‌های غزه شد و تاکید کرد که تحت هر شرایطی مسؤولیت انسانی و اخلاقی برای ادامه درمان بیماران و مجروحان دارند.

هلال احمر فلسطین نیز طی بیانیه‌ای خواستار حمایت فوری جهانیان برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در غزه شد.

اما صبح روز گذشته (جمعه،۱۳ اکتبر) بود که سازمان ملل متحد اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده است که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ ساعت به سمت جنوب بروند.

شاخه نظامی جنبش حماس، ۱۵ مهرماه جاری (۷ اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها آغاز کرد و علاوه بر شلیک هزاران راکت به سوی اراضی اشغالی، اقدام به نفوذ زمینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به اسارت گرفتن شماری از صهیونیست‌ها کرد. رژیم صهیونیستی نیز این‌بار علاوه بر بمباران‌ کور مناطق مختلف در نوار غزه در پاسخ به شکست مفتضحانه‌ای که خورده بود، تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا از این راه بتواند، مقاومت را به توقف عملیات طوفان الاقصی سوق دهد. 

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.