لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند

لبنان به دنبال شهادت یک خبرنگار در مرزهای جنوبی این کشور در حمله رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از تل‌آویو به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از فارس: وزارت خارجه لبنان، بعدازظهر امروز (شنبه)، اعلام کرد بیروت از نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد خواسته از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (ان‌ان‌ای)، این شکایت بعد از شهادت «عصام عبدالله» خبرنگار لبنانی‌الاصل خبرگزاری «رویترز» انجام خواهد شد که در حمله روز  گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی، عصر روز گذشته، خودروی حامل گروهی از خبرنگاران خبرگزاری‌های «رویترز»، فرانسه و شبکه «الجزیره» را در جنوب هدف قرار داد که به دنبال این اقدام، خبرنگار رویترز به شهادت رسید و مابقی خبرنگاران حاضر مجروح شدند.

وزارت خارجه لبنان حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به این خبرنگاران را تجاوز آشکار، نقض  آزادی‌‌بیان و آزادی مطبوعات و حقوق‌بشر دانست؛ خبرنگارانی که روز گذشته سعی داشتند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را پوشش دهند.

براساس این بیانیه، در این شکایت به اقدامات تحریک‌آمیز و نقض روزافزون حریم لبنان توسط رژیم صهیونیستی اشاره شده و همچنین درباره اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی که می‌تواند منجر به التهاب منطقه شود، هشدار داده شده است.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.