در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر ایران در مسکو

مفتی چچن: جنایات اسرائیل علیه مردم غزه متوقف شود

مفتی و رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری چچن فدراسیون روسیه تأکید کرد: کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی باید علاوه بر مواضع اعلامی، حمایت عملی خود را از فلسطین اثبات و جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : از سفارت ایران در مسکو، صلاح مژییف در گفت وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن تقدیر از نقش و توجه ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر مواضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و قدیروف رئیس جمهوری چچن در پشتیبانی و حمایت از فلسطین تأکید کرد.
وی یادآور شد: رئیس جمهوری چچن نیز از سران کشورهای اسلامی خواسته است علاوه بر مواضع اعلامی، حمایت های عملی خود از فلسطین و مردم مظلوم آن را ابراز کنند.
وی گفت، در نماز جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ مناطق مختلف چچن، همه ائمه جمعه ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین خواستار مقابله با جنایت صهیونیست ها و برخورد جامعه جهانی با امریکا و غرب بعنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی شدند.

 

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در این تماس تلفنی با اشاره به اقدامات ضد بشری رژیم نژادپرست صهیونیستی در محاصره و ادامه بمباران غزه که منجر به شهادت و مجروحیت صدها نفر از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی شده است، از مواضع مثبت رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهوری منطقه چچن در حمایت از مردم فلسطین، قدردانی و تشکر کرد.
جلالی در ادامه عکس العمل مناسب جامعه علمایی و مسلمانان چچن در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم آدم‌کش صهیونیستی را خواستار شد.
پیش از این، سفیر ایران در مسکو در تماس تلفنی با شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان و رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه، بر تکلیف مسلمانان جهان در راستای حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده بود.

تأکید سفرای ایران و سوریه بر همبستگی دولت های مسلمان در برابر جنایات تل آویو
بنا بر گزارش دریافتی دیگری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بشار جعفری همتای سوری خود در خصوص اقدامات وحشیانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع غزه، دیدار و در خصوص ضرورت کمک به مردم فلسطین و مقابله دولت ها با جنایت‌های صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی گفتگو کرد.
در این نشست، جنایات های رژیم نژاد پرست صهیونیستی در بمباران غزه که منجر به شهادت صدها غیر نظامی بی دفاع و مجروحیت هزاران نفر از مردم فلسطین شده است، به شدت محکوم شد.
همچنین طرفین بر ضرورت ایستادگی و همبستگی دولت های مسلمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

پیش از این، جلالی سفیر ایران در روسیه روز جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ با «میخائیل باگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و در خصوص جنایات وحشیانه صهیونیست ها و وضعیت فاجعه بار مردم غزه گفتگو کرده بود
در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مواضع مثبت رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات ارشد این کشور در حمایت از مردم فلسطین، بر مسئولیت جامعه جهانی در واکنش به اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار اعلام کرد: حمایت مسکو از مردم فلسطین براساس قوانین و حقوق بین الملل است و وضعیت کنونی فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و در رأس آنها واشنگتن صورت می پذیرد.
باگدانف گفت: این جنگ نشان داد که آمریکا برای دستیابی به اهداف خود، به هیچگونه موازین و مقرراتی در جهان پایبند نیست.
وزارت امور خارجه روسیه نیز گزارشی از این دیدار در اختیار رسانه‌های روس قرار داد.

بیشتر بخوانید

مخابره پیام حمایت از فلسطین از خیابانهای مسکو + فیلم

روسیه: مسکو و تهران برای صلح در خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند

شورای مفتیان روسیه: طومار نیروی شر اسرائیل برچیده خواهد شد

خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار استعفای نتانیاهو شدند + فیلم

پوتین: هیچ مدرکی درباره دخالت ایران در وقایع فلسطین نیست

ابراز همدردی روس‌ها با مردم غزه

هدف قرار گرفتن ۵ پایگاه رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله/ تظاهرات در تل‌آویو علیه نتانیاهو

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین

پوتین: محموله‌های سلاح از اوکراین به خاورمیانه رسیده است

هشدار پوتین درباره عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه

پوتین: توصیه به فلسطینیان برای سفر به مصر راهی برای برقراری صلح نیست

پوتین: ایجاد کشور فلسطین ضروری است

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی دو هزار و ۲۱۵ غیرنظامی فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، به شهادت رسیده اند.
رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته هستند.
براساس گزارش های رسمی تاکنون هشت هزارو ۷۱۴ فلسطینی نیز در اثر بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.