کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با ایرنا:

«طوفان الاقصی» افزایش قدرت و توان محور مقاومت را بخوبی اثبات کرد

کارشناس مسائل سیاسی عراق و خاور میانه به خبرنگار ایرنا گفت:عملیات پیچیده و بی نظیر «طوفان الاقصی» ثابت کرد که محور مقاومت بخوبی توانسته قدرت و توان خود را به صورت حرفه ای افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :   «علی فیاض» کارشناس عراقی امور سیاسی و خاورمیانه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره اثرگذاری عملیات «طوفان الاقصی» بر معادلات منطقه و جهان اظهار داشت: «طوفان الاقصی» عملیات بسیار بزرگ و پیچیده‌ای بود که حتی در خاطر سازندگان فیلم‌های هالیوودی نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه انجام چنین عملیاتی برای نظامیان، سیاستمداران بزرگ و ابرقدرت‌های جهان غیرقابل باور است، اضافه کرد: از جنگ جهانی اول تاکنون چنین عملیاتی بی‌نظیر بوده است.

فیاض با بیان اینکه این عملیات بسیار شجاعانه و به موقع انجام شد، گفت: طوفان الاقصی نشان داد که مقاومت فلسطینی‌ها برگرفته از محور مقاومت است و حتی از زمان شهید فتحی شقاقی از رهبران جنبش جهاد اسلامی تا ورود محور مقاومت به مساله فلسطین، فلسطینی‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی موفقیت چشمگیری نداشتند، اما با ورود محور مقاومت به موضوع فلسطین، موازنه به نفع فلسطینی‌ها تغییر کرد.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های موفق مقاومت در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۶،۲۰۰۸،۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در مقابله با رژیم صهیونیستی افزود: این ها نشاندهنده تاثیر مکتب محور مقاومت است و همه گروه‌های مقاومت در کشورهای اسلامی درک کرده‌اند که الگوبرداری از مقاومت گروه‌های شیعی، بهترین نوع مقابله با اشغالگران صهیونیست است.

فیاض ادامه داد: با بررسی ابعاد بی‌نظیر عملیات طوفان الاقصی می‌توانیم اثرگذاری شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه را در این عملیات مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه محور مقاومت به خوبی توانسته بصورت حرفه‌ای توانایی و قدرت خود را افزایش دهد، گفت: انجام عملیات طوفان الاقصی نوعی قدرت نمایی برای اثبات این ادعا بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت در نقاط مختلف جهان به ویژه در خاورمیانه خود اتکا شده است؛ موضوعی که به صراحت در سخنان اخیر آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات نظامی و سیاسی ایران بیان شد.

وی افزود: پیشتر نیز امام خمینی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی بر این موضوع تاکید کرده بودند که فلسطین آزاد نمی‌شود، مگر با حمایت جهان اسلام و تحرک خود فلسطینی‌ها.

فیاض اظهار داشت: طوفان الاقصی گرچه عملیات بسیار بزرگی است اما نشاندهنده جزئی کوچک از توانایی محور مقاومت و گروه‌های مقاومت فلسطینی است که با خودباوری توانسته‌اند به قدرت خود بیافزایند.

وی متحد کردن کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها را یکی دیگر از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بیان کرد و افزود: کشورهای منطقه و اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها باید مواضع متحد و یکسان داشته باشند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: با این روند، محور مقاومت در منطقه قطب بسیار قوی خواهد بود که قدرت‌های بزرگ را به میز مذاکره خواهد کشاند زیرا رویکرد محور مقاومت پیشرفت در میدان و سپس مذاکره است. در عملیات طوفان لاقصی پیشرفت در میدان مشاهده شد و رژیم صهیونیستی و آمریکا و همدستان آن‌ها مجبور خواهند شد که به میز مذاکره بیایند و این روند تا زوال رژیم کودک کش اسرائیل ادامه خواهد یافت.

فیاض اظهار داشت: طوفان الاقصی هرگونه سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در آینده را متوقف خواهد کرد و کشورهایی مثل بحرین، امارات و مغرب که طی سال‌های گذشته با این رژیم اقدام به عادی‌سازی روابط کرده‌اند، از اقدام خود پشیمان هستند زیرا آنها دریافته‌اند که اقدام آن‌ها در آینده هیچ منافعی برای این کشورها ندارد و با پیشروی گروه‌های مقاومت فلسطینی به احتمال زیاد روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی را قطع می کنند.

فیاض تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی معادلات منطقه را تغییر خواهد داد و روند به سود محور مقاومت ادامه خواهد یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت: ما عراقی‌ها دست روی دست نخواهیم گذاشت و هر اقدامی که از دستمان بر آید برای کمک به مردم فلسطین و غزه انجام خواهیم داد ، زیرا فلسطین و قدس مساله مهم جهان اسلام است که باید حل شود.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.