۳ سناریو که بشدت تل‌آویو را در جنگ زمینی علیه غزه دچار وحشت کرده است

روزنامه عرب زبان «رای الیوم» نوشت: رژیم صهیونیستی از شروع عملیات «طوفان الاقصی» دم از حمله زمینی می‌زند، در حالیکه این رژیم برای این اقدام سه نگرانی شدید دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : رای الیوم در مطلبی درباره تحولات فلسطین آورده است: برکسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی همواره در هر نبردی با مقاومت فلسطین در غزه، به نیروی هوایی و بمباران گسترده و ریختن هزاران تُن مواد منفجره از سوی جنگنده‌هایش روی آورده است. این رژیم با به حرکت درآوردن تانک‌های خود به سمت جنوب، از حمله زمینی دم زد، اما به سرعت عقب نشست تا مشخص شود که فقط حباب رسانه ای بیش نبوده و هدفش ایجاد وحشت نزد شهروندان فلسطینی بود تا از آن به عنوان اهرم فشاری علیه مقاومت فلسطین بهره برد.

این رسانه ادامه می‌دهد: با این حال شکست بزرگ اسرائیل در روز هفتم اکتبر، تصمیم گیرندگان رژیم صهیونیستی را به سمت اتخاذ تصمیمی که همواره از آن هراس داشته است، سوق می‌دهد و گواه این هم، اظهارات «تساحی هنگبی» رئیس امنیت داخلی این رژیم است که شب گذشته گفت که «اسراییل برای خود اهدافی تعیین کرده که از سال ۲۰۰۷ تاکنون وجود نداشته است.».

به نوشته رای الیوم، نتایج نبرد در جبهه زمینی کاملا متقاوت با نبرد هوایی است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌تواند که برخی اهداف مورد نظر را محقق سازد؛ اما تمام کننده نیست و معمولا به شکل یکجانبه یا ازطریق مذاکره تمام می‌شود.

این رسانه می نویسد: از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری، ارتش رژیم صهیونیستی مجددا دم از حمله زمینی می‌زند، زیرا سیاست سابق خود را شکست خورده می‌داند و اینکه پس از هر نبردی دوباره مقاومت فلسطین با ابزار جدید، ارتش اسرائیل را غافلگیر کرده است. تل آویو درباره حمله زمینی به غزه سه نگرانی شدید دارد.

۳ سناریویی که تل آویو به شدت از آن هراس دارد

۱- آنچه رژیم صهیونیستی را بسیار نگران می‌کند، شعله ور شدن جبهه جنگ با حزب الله است و از این رو، نیمی از نظامیان خود را در مرز با لبنان در حال آماده باش کامل از بیم حمله حزب الله، نگه داشته است.

۲- موضوع دیگری که به شدت رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند، وحشت تل آویو از سرنوشت اسرائیلی‌هایی است که نزد حماس هستند و تعداد آنها بیش از ۱۵۰ نفر است و در میان آنها ده‌ها نظامی و افسر وجود دارد.

۳- نگرانی دیگر رژیم صهیونیستی، شمار کشته و زخمی شدگان این رژیم در جریان نبرد زمینی با مقاومت فلسطین در صورت جنگ زمینی و حمله به غزه است.

رای الیوم به نقل از «بن کاسبیت» تحلیلگر معروف صهیونیست اضافه می کند: در برابر ما ماه‌های سختی قرار دارد. هزینه سنگینی به ما تحمیل می‌شود و ویرانی بزرگی به بار می‌آید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.