آیا شکست تل آویو معطوف به نبرد نظامی می شود؟/ استیصال صهیونیستها در جنگ رسانه ای

شکست صهیونیستها در نبرد رسانه ای و روانی، بر عمق شکست راهبردی-امنیتی این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی افزوده است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  سعید سبحانی

شکست صهیونیستها در نبرد رسانه ای  و روانی، بر عمق شکست راهبردی-امنیتی این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی افزوده است. تصویرسازی کاذب رسانه های غربی از وقایع جاری در غزه و اراضی اشغالی ، جملگی در راستای توجیه جنایات تل آویو مورد استفاده قرار گرفت اما به نتیجه نرسید.

سوال اصلی اینجاست که چه مولفه هایی منجر به شکست روایتگری کاذب غرب ( با وجود منظومه تبلیغاتی عظیم آن ) در بحبوحه حوادث اخیر شده است؟

به نظر می رسد بخشی از ماجرا، به سوء سوابق رسانه های غربی در روایتگری از وقایع جاری در نظام بین الملل مربوط باشد. افکار عمومی آمریکا و کشورهای اروپایی پس از وقایعی مانند جنگ اوکراین ، متوجه تفاوت روایتگری و روایتسازی از سوی رسانه های خود شده اند. به عنوان مثال، در جریان نبرد باخموت در اوکراین، در حالی که نیروهای روسی سرتاسر شهر را به تصرف خود در آورده بودند، رسانه ها مدعی پیشروی فوق العاده نیروهای اوکراینی در این منازعه شدند.

این دروغ سازی زمانی آشکار شد که زلنسکی ناچار شد تحت تاثیر شکست در  نبرد باخموت و ناکامی در ضد حمله ادعایی اوکراینی ها، وزیر دفاع خود را برکنار کند. روایتسازی های رسانه های غربی از عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه، به مراتب نسبت به آنچه در اوکراین می گذرد نیز شدید تر است. متعاقب شکست میدانی و نظامی صهیونیستها، حامیان غربی تل آویو تلاش دارند چنین شکست سخت و پرهزینه ای را در میدان رسانه و تبلیغات جبران کنند. با این حال به نظرمی رسد این بار نیز غربی ها به بن بست خورده اند!

این شکست به اندازه ای آشکار است که اخیرا شبکه یورونیوز با ادبیاتی خاص نسبت به آن اذعان کرده است :
"واکنش‌های جهانی متفاوت به خونریزی در اسرائیل و غزه، سبب شد تا بار دیگر وجود اختلافات عمیق بین کشورها نمایان‌تر شود، روندی که از زمان آغاز جنگ در اوکراین سرعت بیشتری پیدا کرده و کشورهای غربی را در صحنه جهانی به طور فزاینده‌‌ای منفک از سایرین قرار داده است.

تحلیلگران در گفت و گو با یورونیوز اعتراف کرده اند که وقوع جنگ بین تل اویو  و حماس «شکافی را که از قبل‌ [بین کشورها] بر سر اوکراین قابل مشاهده بود را عمیق‌تر می کند.
برتران بدیع، استاد دانشگاه سیانس پو پاریس در این خصوص معتقد است که کشورهای عربی  از نحوه واکنش مردم خودشان در قبال حمایت از اسرائیل هراسان هستند:
"نقطه ابهام اصلی برای کشورهای عربی منطقه در حقیقت همان بسیج افکار عمومی در بحبوحه چنین احساسات و خشم شدید است.موضع مردم این کشورها با آرمان فلسطین ممزوج است».
به عبارت بهتر، رسانه های غربی در جریان عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه با گزاره و حقیقتی مواجه شده اند که قدرت انکار آن را از دست داده اند.این گزاره ، مربوط به عدم تغییر نگاه زیربنایی و مبنایی شهروندان کشورهای عربی( حتی کشورهایی که سران آنها تن به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی داده اند ) و حتی شهروندان اروپایی نسبت به جنایات و ماهیت رژیم اشغالگر قدس می باشد. صهیونیستها اکنون جنگ امنیتی و تبلیغاتی را توامان در برابر رزمندگان مقاومت باخته اند....

سانسورهای بی نتیجه در تل آویو
در رصد شکست جنگ رسانه ای رژیم صهیونیستی، لازم است بر روی روایتگری های ناقص و دروغین آنها نسبت به شرایط داخی در این رژیم نیز تمرکز ویژه ای نماییم. واقعیت امر این است که شکاف میان نظامیان-سیاستمداران در تل آویو به نقطه اوج خود رسیده و حتی تشکیل کابینه ای اضطراری( با حضور همه احزاب و گروههای صهیونیست) نیز نتوانسته است مانع از این اختلافات شود.شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داده است که در جریان بازدید بنیامین نتانیاهو از نظامیان ذخیره ارتش این رژیم، او در میانه اعتراض شدید آن‌ها مجبور به لغو سخنرانی خود شده است.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای دیدار با نظامیان این رژیم به تیپ ۶۹۷ در نزدیکی شهر «رحوفوت» در ۳۵ کیلومتری جنوب تل آویو رفته بود، با اعتراض شدید آن‌ها مواجه شد.شبکه ۱۲ اسرائیل این اتفاق را غیر عادی توصیف کرد و گفت که نتانیاهو در میانه داد و فریاد نظامیان ذخیره، مجبور شد تا با تعداد اندکی از آن‌ها به طور جداگانه دیدار کرده و برایشان سخنرانی کوتاهی بکند؛ او سپس عکس یادگاری خود را گرفت و از پادگان خارج شد.

ادعاهایی که ثمره ای ندارد
نتانیاهو همچنین با نظامیان صهیونیستی در نزدیکی غزه نیز دیدار کرد و در جمع آن‌ها مدعی شد: «آیا آماده هستید؟ مرحله بعدی در راه است».
این در حالیست که سیگنالهای مخابره شده از سوی ارتش و نظامیان رژیم صهیونیستی نسبت به ماجراجویی های نتانیاهو، بیش از پیش حامیان رژیم اشغالگر قدس را نگران ساخته است! به تازگی دهها نفر از خانواده‌های اسرای صهیونیستیِ نزد حماس، مقابل وزارت جنگ این رژیم تجمع کرده و خواستار کناره‌گیری نتانیاهو و آزادی اسرا شدند.

به اذعان مقامات رژیم اسرائیل، بالغ بر 100 نظامی و 200 نفر از ساکنان اراضی اشغالی  در اسارت رزمندگان مقاومت به سر می‌برند و غافلگیری تمامی نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۱۵ مهر، به یک آبروریزی تاریخی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. در جریان این عملیات تاکنون ۱۵۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۳۸۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در چنین شرایطی زمینه سازی رسانه های غربی برای توجیه نبرد زمینی به غزه، صرفا منجر به افزازیش تصاعدی هزینه های شکست رسانه ای -عملیاتی صهیونیستها و حامیان تبلیغاتی این رژیم خواهد شد. بی دلیل نیست که نشریه صهیونیستی هاآرتص در یکی از تازه ترین مطالب خود، نتانیاهو را اصلی ترین معضل در اراضی اشغالی دانسته و شکست اخیر را کاملا مرتبط با سیاستها و رفتارهای وی و دیگر اعضای کابینه ائتلافی اش ( مخصوصا بن گویر و اسموتریچ) دانسته است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.