جبلی: مرحوم مهرجویی یکی از نمادهای سینمای مردمی ایران بود

در پی حادثه قتل داریوش مهرجویی و همسرش، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و محسن برمهانی معاون سیما در پیام‌هایی این حادثه را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : در پی حادثه قتل داریوش مهرجویی و همسرش، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و محسن برمهانی معاون سیما در پیام‌هایی این حادثه را تسلیت گفتند.

متن پیام رئیس سازمان صداوسیما برای حادثه قتل داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس کشورمان و همسرش وحیده محمدی‌فر، بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

روزی تلخ و دردناک برای هنر ایران رقم خورد. فقدان اندوه بار و تاسف برانگیز مرحوم داریوش مهرجویی و همسر محترمه‌اش، قلب همه مان را جریجه دار کرد. آن استاد فقید با قلم و نگاهش یکی از نمادهای سینمای مردمی و محبوب ایران بود و آثارش در زمره ماندگارترین‌ها قرار دارد. مرحوم مهرجویی سابقه همکاری با رسانه ملی در ساخت فیلم‌های مهمان مامان و آسمان محبوب داشت و چه حسرت برانگیز که دو سریال عطار و زکریای رازی با قلم وی به مرحله تصویربرداری نرسید. بی شک عاملان وقوع جنایت هولناک دیشب، تاوان پس خواهند داد و عدالت درباره شان اجرا خواهد شد. ضایعه درگذشت مرحوم مهرجویی و همسرشان را به خانواده، دوستان و اهالی هنر تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن دو عزیز، رحمت واسعه الهی مسألت می‌نمایم.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما

داریوش مهرجویی و همسرش حمیده محمدی فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند گاو، دایره مینا، هامون، لیلا، سارا، پری، اجاره نشین‌ها، مهمان مامان، نارنجی پوش، سنتوری، آسمان محبوب و لامینور از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.

همچنین محسن برمهانی معاون سیما، در پیامی درگذشت این سینماگر باسابقه کشورمان را تسلیت گفت. متن پیام معاون سیما به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه دلخراش و غم انگیز درگذشت داریوش مهرجویی را به جامعه هنری کشور و همه ایرانیان هنردوست تسلیت عرض می‌کنم. او تولید آثار مختلفی را در کارنامه‌اش دارد که ویژگی مشترک همه آن ها دغدغه‌مندی و عشق به ایران است.

داریوش مهرجویی همکاری‌هایی هم با سازمان صداوسیما داشت که نتیجه‌اش خلق آثار تحسین برانگیزی چون «مهمان مامان» است. همچنین نگاه وسیع و سطح بالای اطلاعات این کارگردان بزرگ باعث شد تا فیلم‌های او دایره وسیعی از مخاطبان را در بربگیرد و هر یک، با سلیقه و ذائقه قشری از جامعه تناسب دارد.

مرحوم مهرجویی قبل از انقلاب اسلامی نیز با آثار خودش از جمله فیلم های «گاو» و «دایره مینا» مخالفتش با رژیم ستمگر پهلوی را ابراز کرده بود. این فیلمساز طی سال‌های پس از انقلاب همواره در همه فراز و نشیب‌ها همراه مردم بود و هیچ گاه روی خوشی به دشمنان نشان نداد.

بار دیگر درگذشت دردناک داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به همه هموطنان و هنرمندان و به ویژه دختر ارجمند و سایر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان رحمت و آرامش را خواهانم.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.