«شیخ مقاومت» زنده است و حماس را مدد میدهد

علی مهدیان در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان مخفف «حرکت مقاومت اسلامی» منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هادی نیوز به نقل از مشرق : 

برخی ترورها زیر نظر شخص رییس دولت انجام میشود. مثل ترور حاج قاسم که رسما زیر نظر رییس دولت وقت آمریکا انجام شد. ترور «شیخ مقاومت» نیز رسما زیر نظر آرین شارون نخست وزیر وقت صهیونیستها انجام شد.

«شیخ مقاومت» یا همان «شیخ احمدیاسین»، بنیانگذار حماس (حرکه المقاومه الاسلامیه). شارون او را ترور کرد به دو دلیل هم مقاومتِ تحت رهبری او را متوقف کرده و نابود شود. هم جلوی گسترش مقاومت در سطحی که او دنبال میکرد گرفته شود.

شیخ مقاومت یک شخصیت تشکیلاتی، مربی، جریان ساز، سخن ور و دارای اندیشه هایی مبتنی بر چارچوب فهم اخوان المسلمین بود. جریانی که اساسا برای درگیری با غرب و حیات اسلام متولد شده بود و قائل به اجتهاد بر اساس منابع دین لکن هماهنگ با شرایط زمان و مکان بود.

جریانی که در میان اهل سنت به نوسلفی شناخته میشود. اخوان در گذر ایام طیفهایی پیدا کرد از جمله طیف وسطیه یا میانه رو که قرضاوی مصر و سیاسیون اخوان در ترکیه و مصر بعد بهار عربی که اهل گفتگو با غرب بودند آن را نمایندگی میکردند و طیف مقاومت که بر اساس اندیشه های سید قطب شکل گرفته بود.

شیخ احمد یاسین ابتدا با شاخه اخوان در فلسطین ارتباط گرفته بود که ذیل طیف مقاومت قرار میگرفت.

به همین سبب رویکرد او نیز به آیات قرآن نه برای دانستن یا صرفا یک عقیده بی ربط به واقعیت بود بلکه تلاش میکرد فهمی از آیات قرآن ارائه کند که در عمل مقابل ظلم و شرک مدرن قرار بگیرد. مثل اینکه توحید را در نفی اطاعت و عبودیت حاکمان و ظالمان میدید.

یا اینکه نگاهی کلان و تاریخی و البته به نسلهای مختلف داشت و در این گستره میاندیشید.

شیخ احمد یاسین در انتفاضه اول و دوم فلسطین موثر بود. یعنی جوشش جوانان از درون فلسطین و گسترش آن در مقابل دشمن غاصب.

رویکرد او اسلامی و توحیدی بود. دوستانش میگویند لحظه ای که هلکوپتر صهیونیست او را شهید کرد او این جملات را میگفت: «امیدوارم که حق تعالی از من خشنود و راضی باشد»

او معلول بود. شش سالش بود که زمین خورد و فلج شد. هیبت او و حیات او تجسم مقاومت بود. شهادت او اما به قول رهبر حکیم ایران چیزی را عوض نکرد :«آنچه از شیخ احمد یاسین و ملت فلسطین با این جنایت ستاندند جسمی نحیف و علیل بود.

فکر او را و خطی را که او ترسیم کرد و راهی را که او گشود نخواهند توانست از ملت فلسطین بگیرند. روح شیخ زنده است و درس او که اینک با خون مظلومانه‏اش ماندگارتر و برجسته‏تر شد زمزمه‏ی جوانان و نوجوانان و نسل آینده‏ی فلسطین خواهد بود.»

حالا زمان آن است که معنای این جملات را که بیست سال پیش رهبری پیش بینی کرده بود ببینیم. سطح مقاومت، عمق مقاومت و قدرت توحیدی و ایمانی او کاری با رژیم صهیونیستی کرد که تا امروز هیچ یک از روسای آن خیالش را هم نمیکردند.

روح شیخ احمدیاسین فعال است در صحنه و فقط جسم نحیفش را از او گرفتند.

او زنده است و حماس را مدد میدهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/* 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.