تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستانی در غزه

جمعی از دانشجویان و مردم همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : جمعی از دانشجویان و مردم همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی صدها تن از مردمی که به این بیمارستان پناه برده بودند یا برای درمان در آنجا حضور داشتند به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که تمام شهدا غیرنظامیان بوده اند.

تجمع کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

مردم و دانشجویان تهرانی همچنین با سردادن شعارهای «حیدر حیدر حیدر»، « سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، « لشکر قدس ایران، انتقام انتقام»، « مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات من الذله» و ... انزجار خود را به جنایت صهیونیست‌ها نشان دادند.

مردم و دانشجویان تهرانی حاضر در این تجمع تصاویری از سردار سلیمانی و شهدای فلسطین با خود همراه داشتند. آنها همچنین با دست داشتن دست نوشته هایی خواستار توقف جنایات در غزه شدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز با حضور در تجمع میدان فلسطین آمادگی خود برای حضور در غزه و کمک به مجروحان فلسطینی را اعلام کردند. این دانشجویان همچنین با روشن کردن شمع شهادت همکاران خود در بیمارستان المعمدانی را تسلیت گفتند.

 

 

 

 

سردار فدوی: مسئله فلسطین تجلی کامل حق و باطل است

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، که در جمع خودجوش مردم تهران در میدان فلسطین حضور داشت به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: جنایت کارانی که این فاجعه را رقم زدند در جنایات‌شان هیچ حد و اندازه ای قائل نیستند و هزاران کودک و زن را قربانی جنایات خود کردند.

وی در ادامه با اشاره گفتمان انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان گفت: پیام انقلاب اسلامی از شروع نهضت یعنی در سال ۴۲ در اولین صحبت حضرت امام خمینی می توان در یافت که شروع نهضت امام و نوک حمله آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند و بعد از این دو امام شاه را خطاب قرار دادند.

وی افزود: شاه به لحاظ اینکه از آمریکا پیروی می‌کرد در دفعه سوم مورد خطاب امام خمینی قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: یعنی از ۶۰ سال پیش نوک حمله انقلاب اسلامی مسئله مبارزه با آمریکا و اسرائیل بوده است. از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا الان موضوع اول دنیای اسلام را حضرت امام خمینی امام خامنه‌ای موضوع فلسطین قرار دادند. چرا که موضوع فلسطین تجلی کامل حق و باطل است و تجلی کامل ظالم و مظلوم است.

سردار فدوی در ادامه گفت: هر کسی در این جبهه قرار داشته باشد برای خود تعیین تکلیف کرده است، یک طرف حزب خداست و یک طرف حزب شیطان و و حزب سومی هم نیست در حالی که آیه صریح قرآن می‌گوید همواره و همیشه حزب خدا پیروز است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در آیه بعدی هم خداوند کیفیت پیروزی را مشخص کرده است، همه در عالم و از جمله همه در داخل ایران یا در حزب خدا باید باشند و یا در حزب شیطان و حزب سومی وجود ندارد.

وی افزود: همه در موضع‌گیری‌هایشان این را باید بروز بدهند که آیا در لشکر امام حسین هستند یا در لشکر یزید، لشکر سومی وجود ندارد و باید در سر بزنگاه‌ها انسان‌ها اصل خودشان را نشان بدهند و ثابت بکنند که در حزب خدا هستند.

وی تصریح کرد: خدا را شکر که انقلاب اسلامی الان ۴۴ و ۸ ماه است که در جبهه حق قرار دارد و در حزب خداست و در نوک حمله همه دنیای حق جویان علیه ظالمان است و این موضوع مهمی است.

فدوی در پایان گفت: آنهایی که ام القرای انقلاب اسلامی را مورد حمله قرار می‌دهند، و با خیانت‌هایشان به عنوان ستون پنجم دشمن در داخل کشور عمل می کنند باید بفهمند که آن‌هایی که سال گذشته از آنها پشتیبانی کردند جنایتکارانی هستند که حد و اندازه‌ای برای جنایت خودشان قائل نیستند و خودشان ملت را سوق دادند به بیمارستان و بعد این جنایت بزرگ را رقم زدند که بیش از هزار شهید زن و کودک در این حادثه جان خود را از دست دادند.

نماینده حماس: صهیونیست‌ها با آن‌که تضمین داده بودند بیمارستان را بمباران کردند

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران در تجمع مردم و دانشجویان تهران در میدان فلسطین گفت: مردم غیور ایران شریف، ما در فلسطین همیشه از شما انتظار داریم همراه ما مظلومان باشید.

وی خطاب به تجمع کنندگان و مردم ایران اظهار داشت: شما در صف اول حمایت از مظلومان جهان هستید.

 

 

خالد قدومی تاکید کرد: مدیریت این بیمارستان با صلیب سرخ تماس گرفتند و صلیب سرخ توضیح داد اسرائیلی ها به ما تضمین دادند بیمارستان بمباران را نمی کنند.

وی گفت: بعد از این تضمین صلیب سرخ مردم به سمت این بیمارستان رفتند ولی نتیجه چه شد؟ همه این بیمارستان را با بی رحمی تمام  بمباران کردند.

 

تجمع کنندگان تهرانی در ادامه از میدان فلسطین به سمت سفارت فرانسه و انگلیس حرکت کردند.

آنها در مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونسیتی و آمریکا، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

 

مردم تهران پس از حضور در مقابل سفارت فرانسه با سردادن شعارهایی حمایت غرب از کشتار مردم فلسطین را محکوم کردند.

 

آنها پس از اینکه دقایقی در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند به راهپیمایی خود به سمت سفارت انگلیس ادامه دادند.

 

تجمع کنندگان با رسیدن در مقابل سفارت انگلیس با سردادن شعارهایی همچون «ای حامی جنایت مرگ‌بر این سفارت» حمایت انگلیس از جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم کردند.

 

مردم تهران در ادامه پرچم رژیم صهیونسیتی را به آتش کشیدند.

آنها همچنین از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستند قاطعانه در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل واکنش نشان دهند.

تجمع مردم تهران در ادامه با قرائت دعای الهی عظم‌البلا پایان رسید.

تعطیلی کلاس های درس دانشگاه های علوم پزشکی برای شرکت در اجتماع بزرگ حمایت از مردم غزه 

گفتنی است اجتماع بزرگ جامعه نظام سلامت در حمایت از مردم مظلوم غزه هم ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) در میدان فلسطین تهران برگزار می شود.

بر همین اساس با توجه به درخواست شمار قابل توجهی از دانشجویان و استادان دانشگاه های علوم پزشکی برای حضور در تجمع امروز صبح، کلاس‌های درس دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران امروز با هدف شرکت در راهپیمایی و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تعطیل اعلام شد.

مردم شهرهای مختلف کشور هم در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی تجمع کردند

همزمان با تهران مردم و دانشجویان در شهرهای قم، خرم آباد، مشهد، تبریز، همدان، ارومیه، اراک، اصفهان و ... نیز در واکنش به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم تجمع کردند.

در مشهد پرچم سیاه عزا در پی جنایت صهیونیست‌ها در میان شعار زائران و مردم این شهر بر گنبد حرم رضوی به اهتزاز درآمد.

فردا در سراسر کشور اعزای عمومی است

جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای اعزام داوطلبانه کادر سلامت به غزه اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران به‌ویژه کودکان و زنان بی‌پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در این بیانیه از مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی  خواسته شده ضمن محکومیت این اقدام شنیع به‌عنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی، روابط خود با این رژیم جنایتکار را قطع و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج نمایند.

علاوه بر ایران، در عراق، اردن و لبنان هم عزای عمومی اعلام شده است. اتحادیۀ عرب هم اعلام کرد پرچم‌ها ۳ روز نیمه‌افراشته می‌شوند.

راهپیمایی گسترده مردم کشورهای مختلف در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها

همزمان با بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این حادثه، مردم کشورهای مختلف از جمله عراق، تونس، ترکیه، اردن، سوئد، عمان، کرانه باختری، لبنان و ... هم به خیابان آمده و تظاهرات گسترده‌ای در این مناطق صورت گرفت.

در بغداد جمعیت گسترده ای از مردم به خیابان ها آمده آمد.

مردم ترکیه نیز با بالا رفتن از دیوار سفارت اسرائیل در این کشور خواستار بسته شدن این سفارت در کشورشان شدند.

سیل جمعیت خشمگین از جنایت صهیونیست‌ها در  اردن هم قصد تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی را داشتند که نیروهای امنیتی مانع‌شان شدند.

ساکنان پایتخت اردن و کرانه باختری نیز به خیابان آمده و به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

برخی اخبار هم از تجمع در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول حکایت دارد.

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیدا محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

تظاهرات‌های گسترده‌ای هم در شهرهای کرانه باختری در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در شهر غزه در جریان است.
تظاهرات فلسطینیان در طولکرم در محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه بسیار گسترده بوده است.

تظاهرات مردم لبنان در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه نیز برگزار شد.

تهرانی‌ها عصر امروز هم در حمایت از مردم فلسطین تجمع می‌کنند

تجمع بزرگ مردم انقلابی تهران در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و همچنین در حمایت از مردم فلسطین عصر امروز هم برگزار خواهد شد.

این تجمع ساعت ۱۶  امروز ر میدان انقلاب تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.