جای خالی حقوق بشر در غزه

دو هزار غیر نظامی در غزه محاصره شده‌اند و رژیم صهیونیستی، آب و برق را قطع کرده و از ورود دارو و غذا هم جلوگیری می‌کند و به دنبال کوچ اجباری اهالی این خطه و غصب کامل آن است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :   رضا آرمانیان

غزه توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی محاصره شده و این رژیم غاصب حتی اجازه ورود آب و غذا را هم نمی‌دهد؛ موشک‌ها و حملات نظامی شدید اسرائیل هر روز کودکان، زنان و مردان بسیاری را به شهادت می‌رساند، غافل از اندکی حضور مدعیان حقوق بشر در عرصه‌ای که بوی خون کودکان و نوزادان مظلوم و بی‌گناه را می‌دهد. مدعیانی که برای حمله نظامی حماس به مواضع نظامی اسرائیل سینه چاک دادند و با انواع دروغ‌های رسانه‌ای سعی در مظلوم جلوه دادن رژیم غاصب داشتند، اما چشم بر نقض آشکار حقوق بشر در غزه بسته‌اند.

دو هزار غیر نظامی در غزه محاصره شده‌اند و رژیم صهیونیستی، آب و برق را قطع کرده و از ورود دارو و غذا هم جلوگیری می‌کند و به دنبال کوچ اجباری اهالی این خطه و غصب کامل آن است. اما آیا کشتار مردم مظلوم برای تصاحب زمین‌های آن‌ها و یا محاصره کامل بدون آب و غذا و دارو نقض حقوق بشر نیست؟ چرا سازمان‌های حقوق بشری کاری نمی‌کنند؟ بیانیه‌هایی علیه اقدامات وحشیانه صهبونیست‌ها در غزه صادر شده، اما اسرائیل به هیچکدام توجهی نمی‌کند چرا که به گفته کارشناسان و به روایت تاریخ این رژیم غاصب از همان ابتدا تاکنون ناقض حقوق بشر بوده و هست.

از تجاوز وحشیانه اسرائیل تا بیانیه‌های بین‌المللی
کمیتۀ اسلامی هلال بین‌الملل (ICIC)، موسسات تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، در رابطه با محکومیت حملۀ وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین با صدور بیانیه‌ای با بیان شدید‌ترین واژگان، تجاوز وحشیانۀ اسرائیل را که توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بر علیه مردم فلسطین در نوار غزه به واسطۀ حملات مداوم هوایی، بمباران از زمین و دریا انجام می‌پذیرد و ساختمان‌های مسکونی و منافع حیاتی غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و همچنین تخریب زیرساختارها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و خانه‌ها، محاصرۀ کامل، پیشگیری از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه، مواد غذایی، دارو، قطع برق و آب را به همراه دارد و علاوه بر این به تخریب گسترده و آسیب تعداد وسیعی از قربانیان از جمله زنان و کودکان منجر شده است را محکوم کرد.

اشغالگران جانی و دوگانه حقوق بشر
به تاکید تحلیلگران تمام این جنایات به عنوان مجازات دسته‌جمعی در نظر گرفته می‌شوند و نقض فاحش حقوق بین‌المللی بشردوستانه می‌باشند و جنایاتی را در بر می‌گیرند که به فهرست بلند بالای جنایات جنگی و جنایت بر علیه بشریت نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی اضافه شده است و جامعۀ بین‌الملل را با تمام اجزایش به مداخله فرا می‌خواند تا به این خشونت پایان داده شود و از مردم فلسطین در سراسر فلسطین حمایت بین‌المللی گردد.
همه این نقض حقوق بشر در غزه در حالی رقم میخورد که در عملیات طوفان‌الاقصی در حالیکه نیرو‌های مقاومت حماس کاری به زنان و کودکان نداشته و حتی بار‌ها و بار‌ها مادران و کودکان در مسیر عملیات را بدون کوچکترین تعرض و بی احترام رها کرده‌اند در حالیکه همین شرایط را رسانه‌های غربی و لابی صهیونیست‌ها طی یک عملیات رسانه‌ای معکوس جلوه داده و سعی در وحشی نشان دادن حماس و مقاومت در پی انتقام حملات اسرائیلی‌ها نشان دهند.

لابی رسانه‌ای صهیونیسم و شکل دیگری از حقوق بشر
لابی رسانه‌ای صهیونیسم حقوق بشر از غزه تا تل‌آویو را با همان چیدمان دوگانه حقوق بشر یا هم حقوق بشر غربی به دنیا مخابره کرد و بعد به سراغ رسانه و خبرنگار‌ها رفت تا با قتل عام آن‌ها مانع از انتشار صحیح اخبار شود غافل از اینکه حتی کشتار منادیان حقیقت هم نمی‌تواند روی جنایات وحشیانه آن‌ها در غزه سرپوش بگذارد.
حقوق بشر در غزه به معنای کشته شدن کودکان معصوم، زنان و غیر نظامیان بی‌دفاع زیر آوار کینه اسرائیل است و در تل‌آویو به معنای عملیات رسانه‌ای برای فریب اذهان عمومی است تا بی بی سی هم با انتشار گزارشی دروغین از کشته‌های مردمی اسرائیل تلاش کند از کشته شدن کودکان صحبت کند در حالیکه در کشته‌ها تصویری از کودکان و زنان کشته شده به دست حماس وجود نداشت و تیرشان به سنگ خورد، اما غزه پر است صحنه‌های کشتار وحشیانه کودکان و غیر نظامیان.

عوض شدن جای ظالم و مظلوم در ادبیات رسانه غرب
می‌خواهند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند چنانچه پیش از این اینگونه وانمود می‌کردند که رژیم صهیونیستی شیر قدرتمندی است که نمی‌شود به حریمش نزدیک شد، ولی امروز برای خوانش‌های خبر مجبورند این رژیم را ضعیفی که مردمانش کشته شده‌اند نشان دهند نه آن کفتار درنده‌ای که به هیچ کودک بی‌پناهی رحم نمی‌کند.
شهرک نشین‌های اسرائیلی حتی به پسر بچه معصومی که در حال گذر بود رحم نکرده و او را زنده زنده به آتش کشیدند و هر چند این طفل معصوم به موقع توسط یک راننده فلسطینی نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد، اما ثابت کرد نقض حقوق بشر در میان اسرائیلی‌ها امری عادی است. امری که کودک سر بریده و سوخته و خفه شده زیر آوار نمیشناسد.
ناقضان حقوق بشر در غزه با کشتن اهالی رسانه در غزه به دنبال انتشار اخبار دروغ از شرایط عادی بوده و در مقابل زخمی شدن نظامی اسرائیلی در طوفان‌الاقصی را با پروپاگاندای رسانه‌ای در بوق و کرنا کرده و در حرکتی نمایشی که وی غیر نظامی بوده می‌خواهند افکار عمومی دنیا را فریب دهند. این در حالی است که لحظه به لحظه گذشته رژیم صهیونیستی حاکی از نقض فاحش حقوق بشر دارد از نسل‌کشی ۷۵ سال پیش در فلسطین و غصب زمین‌های آن‌ها تا حملات هر روزه به غره و لبنان و دستگیری و کشتن کودکان و جوانان.
این یک ویژگی نهادینه شده در رژیم صهیونیستی است، چنانچه هر جا پدیده تروریسم را نگاه کنیم و ماهیت تروریسم در منطقه و غرب آسیا را بررسی کنیم و اتفاقاتی که در بلندی‌های جولان در سوریه رخ می‌دهد یک پایش رژیم صهیونیستی است؛ این رژیم بزرگان علمی در ایران را ترور می‌کند؛ به ساحت ائمه و معصومین و امامزادگان در شیراز و ... جسارت و تعدی می‌کند و قرآن را به آتش می‌کشاند؛ برای کشتار و ظلم و تعدی در نقاط مختلف ورود می‌کند و از هیچ تلاشی در مسیر نقض حقوق بشر فروگذار نمی‌کند و از ارسال کمک‌های بشر دوستانه، آب و غذا و دارو به غزه جلوگیری می‌کند. حال نام این کار‌ها نقض حقوق بشر نیست؟ پس چیست؟

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.