یادداشت کوتاه /

انتقام حتمی الهی از جنایات صهیونیسم

یکی از اوصاف و افعال خدای متعال، منتقم انتقام گیری از ستمگران است. در آیات متعدد قرآن به صراحت می فرمایند که ما از مجرمان و ظالمان انتقام می گیریم.در آیه7 سوره اسراء،وعده پیروزی جریان حق بریهودیان و فتح بیت المقدس داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز ،علی اکبر صیدی،کارشناس علوم قرآنی و تحلیل گر مسایل سیاسی، طی یاد داشتی به استناد آیات قرآن، تصریح نمودند که خدای متعال از جنایات صهیونیست ها انتقام گرفته آنان را ذلیل و شکست خورده  خواهد نمود.

 یکی از اوصاف و افعال خدای متعال، منتقم بوده : إِنَّا مُنْتَقِمُونَ (دخان/16) ؛ وَ اللَّهُ عَزيزٌ ذُو انْتِقامٍ( آل عمران/4) و  انتقام گیری از ستمگران ازسنت های الهی به شمار می رود.

 

بیشتر بخوانید : 

کمک نظامی آمریکا به اسرائیل، جز خواری و شکست، ارمغان دیگری نخواهد داشت!

 

خداوند بزرگ مرتبه، در آیات متعدد قرآن به صراحت می فرمایند که ما از مجرمان و ظالمان انتقام می گیریم:

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمينَ مُنْتَقِمُون(سجده/22)، َ فَإِنَّا مِنْهُمْ مُنْتَقِمُونَ (زخرف/41)، فَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ(مائده/95).

در آیاتِ دیگر ، نمونه ای از انتقام الهی از ظالمان، ذکر شده است:

مثلِ غرق کردن در دریا:فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِي الْيَم(اعراف/136)، یا نابود کردن ظالمان با دیگر ابزار های طبیعت مثل طوفان و نظایر آن: فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبينَ (زخرف/25).

از سوی دیگر،علیرغم اقوالِ مفسرین، در مصداق آیه7 سوره اسراء ، با استناد به آیات متعدد دیگر(انبیاء/ 105و...) که ناظر به نصرت الهی ، یاری مظلوم  و حکومت صالحان برکره زمین است؛ می توان گفت که طوفان الاقصی ،بی ارتباط با این آیه شریفه  و وعده خداوند در خصوص  شکست ونابودی یهود نیست.

انتهای پیام/* 

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.