جزئیات اجرای قانون واگذاری خودرو داخلی به ایثارگران اعلام شد

جزئیات اجرای قانون واگذاری خودرو داخلی به جانبازان جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : جزئیات اجرای قانون واگذاری خودرو داخلی به جانبازان 25 الی 49 درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: در راستای اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1402 کشور و آئین‌نامه اجرایی بند مذکور و اجرایی ماده 45 قانون جامع خدمات‌رسانی در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان 25 الی 49 درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت مورد تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد بعد از حدود 10 سال از زمان اجرای قانون جامع و نظر به مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی، مقرر شد از مهرماه سال جاری برای 2112 نفر از مشمولان فوق به صورت جداگانه، 1200 نفر توسط ایران خودرو، خودرو 207 اتوماتیک و 912 نفر توسط شرکت سایپا خودرو شاهین اتوماتیک اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در ارتباط با فرآیند اجرا مقرر شد که در هر ماه پیامکی از سوی شرکت‌های خودروساز به مشمولان محترم جهت تکمیل اطلاعات و انتخاب نمایندگی و دریافت پیش‌فاکتور اقدام، و بانک‌های عامل نیز هر ماه برای این افراد نسبت به ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات موضوع واگذاری خودرو از محل تبصره 16 قانون بودجه و تکمیل مابه‌التفاوت وجه توسط مشمول اقدام شود تا مطابق آئین‌نامه مذکور، شرکت‌های خودروساز بعد از گذشت دو ماه از تکمیل وجه نسبت به تحویل خودرو به این عزیزان اقدام کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت پذیرفته و نظر مساعد شرکت‌های خودروساز، مقرر شد با توجه به محدودیت‌های حرکتی مشمولان عزیز، خودرو اتوماتیک به این عزیزان تحویل شود.

وی گفت: طی چند روز گذشته از سوی هر دو خودروساز پیامک‌های ثبت نام و تکمیل پروفایل برای مشمولان ارسال شده که مقرر شد پیامک‌ها مجدداً برای ایشان ارسال شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: از مشمولان عزیز تقاضا می‌شود در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات وام و تکمیل وجه اقدام کنند.

همچنین در خصوص خودروهای وارداتی، مراتب از مراجع ذی‌ربط در دست پیگیری است.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.