چرا فلسطینی‌ها از مقتدرترین ملت‌های امروز جهان هستند؟

مهدی جهان تیغی، سردبیر خبرگزاری فارس در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق  : در روزهای اخیر که تمرکز فعالین رسانه‌ای در داخل و خارج از ایران متمرکز بر جنایات رژیم صهیونیستی بود، جلوه مظلومیت مردم فلسطین و به خصوص اهالی دلاور غزه بیش از گذشته توجه جهانیان را به خود جلب کرد. این تصویر فرآگیر مظلومیت گرچه درست بود و هست ولی همه واقعیت نبود و جلوه اقتدار مردم فلسطین مغفول ماند.

اولین جنبه اقتدار به همین عملیات طوفان الاقصی بر می‌گردد، ملتی که آگاهانه و با وجود محتمل بودن تبعات و با توانمندی توانسته بزرگترین شکست نظامی، اطلاعاتی را به اسرائیل که ادعای رتبه چهارمی قدرتمندترین ارتش‌های جهان را دارند، می توانند تحمیل کنند از یک اقتدار ذاتی و حقیقی برخوردار است. به معنای دیگر این اقتدار در مراحل تصمیم گیری سیاسی و نظامی و عملیاتی سازی عملیات الاقصی در میدان عمل برای مردم فلسطین ثبت شده و کامل عینی، قابل مشاهده، اندازه‌گیری و غیر قابل انکار هست.

دومین دلیل مهمی که اقتدار ملت فلسطین را عینی و ثابت کرده، در صحنه غزه پسا طوفان الاقصی قابل مشاهده است. در یک طرف پس از عملیات طوفان الاقصی تمام مقامات غربی از آمریکا، انگلیس و فرانسه در بالاترین سطح به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در همین فاصله کوتاه، رئیس جمهور آمریکا به تنهایی تاکنون نزدیک ده بار با نتانیاهو تلفنی صحبت و اعلام حمایت کرده است. در کنار این، به دست گرفتن فرماندهی مستقیم نظامی، پشتیبانی و اطلاعاتی و ارسال هزاران تجهیزات و تسلیحات جنگی جدید به اسرائیل توسط آمریکایی‌ها اتفاق افتاده است. در این طرف مردم غزه سالیان سال در محاصره بوده و این روزها نیز محروم از برق، آب و اینترنت هستند ولی هیچ علائمی از فروپاشی، کوچ کردن، اختلاف، تردید و شکست نه تنها در آنها مشاهده نمی‌شود بلکه تصاویری تاریخی از اقتدار را مرتبا چه به لحاظ روحیه و به چه لحظه آمادگی دفاعی و نظامی از خود به نمایش می‌گذارند. این را قیاس کنید با رفتاری که صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دارند و برخی آمارها از خارج شدن صدها هزار اسرائیلی و تخلیه صدها شهرک صهیونیستی فقط پس از پرتاب چند راکت حکایت دارد. ضمن اینکه در همان جنگ های جهانی اول و دوم مشاهده شد که برخی جوامع اروپایی ظرف چند هفته از هم فروپاشیدند ولی ملت فلسطین با وجود هفتاد و پنج سال جنگ مرتبا یکپارچگی و اقتدارش افزایش صعودی داشته و اینک در بالاترین درجه اقتدار خود در یکصد سال اخیر ایستاده است.

علاوه بر دو بند گفته شده، سه نکته بسیار مهم درباره نوع و میزان منحصر به فرد اقتدار مردم فلسطین وجود دارد که آنها را در رتبه‌های اول جهان در میان دیگر ملت ها قرار می‌دهد. نکته اول این است که امروز بالاترین سطح محبوبیت را گروه‌های مقاومت در فلسطین دارند و هر چه می‌گذرد و شرایط سخت‌تر می‌شود این گروه‌های مقاومت هستند که محبوب‌تر و عزیزتر می‌شوند. این میزان محبوبیت نشان می‌دهد که گفتمان مقاومت در محاسبات ذهنی و قلبی فلسطینی‌ها نهادینه و به جزئی از خصلت، خلق و سیره سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آنها تبدیل شده است. نکته مهم دیگر این است که اقتدار در جامعه فلسطینی به طرز عجیبی شامل همه اقشار و گروه‌ها می‌شود و یکدست و جمعی است، شما امروز مقتدرتر از پرستاران، خبرنگاران، ... و مادران، پدران، پسران، دختران، کودکان فلسطینی در مواجهه با مصیبت‌های همچون از دست دادن نزدیکان، بی خانمانی و .... آنهم در زیر بارش هزاران تن بمب مشاهده می‌کنید؟! به راستی در کدام نقطه دنیا چنین صحنه‌های غیر از فلسطین در این سالها مشاهده شده؟! نکته سوم که مهمترین آن هم است اینکه امروز مجموع رفتار جامعه فلسطینی نشان دهنده یقین داشتن به پیروزی نهایی است و این یقین سبب ثبات در اقتدار شده ولی در مقابل در رفتار و تصمیمات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها مرتبا علائم تردید خود را نشان می‌دهد و به علت سردرگمی هرچه بی رحمانه‌تر انتقام می‌گیرند، نشانه های ذلت در آنها بیشتر نمایان می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.