واکنش پنتاگون به خبر خبرگزاری تسنیم درباره مشارکت نظامیان آمریکا در حمله به غزه

یکی از سخنگو‌های وزارت دفاع آمریکا به خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر مشارکت نظامیان این کشور در حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به غزه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر مشارکت و حضور نظامیان ارتش آمریکا در حمله و یورش زمینی بی‌نتیجه ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه  را رد کرد.

یکی از سخنگویان پنتاگون در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» که در وبسایت زبان روسی این خبرگزاری منتشر شده است، در واکنش به گزارش تسنیم مدعی شد که «این گزارش حقیقت ندارد.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین در ادامه ادعای خود گفت: «هیچ نیروی آمریکایی در عملیات زمینی در غزه شرکت ندارد.»

 

23 روز از عملیات طوفان الاقصی مقاومت که منجر به حملات بی‌سابقه و ویرانگر ارتش رژیم اسرائیل به مناطق مسکونی فلسطینیان در نواز غزه شد، می‌گذرد. این حملات بیش از 8 هزار شهید برجای گذاشته است و ارتش رژیم اسرائیل در چهار نوبت تلاش کرده است که برای جبران شکست فضاحت بار خود در بین افکار عمومی داخلی و جهانی، هر طور شده به نوار غزه  حمله زمینی کند که تا این لحظه ناکام مانده است.

 دیروز شنبه خبرگزاری تسنیم، در مطلبی اختصاصی تحت عنوان «مشارکت 5 هزار نظامی آمریکایی در عملیات دیشب اسرائیلی‌ها برای ورود به غزه»  به نقل از اطلاعات رسیده از منابع امنیتی گزارش داده بود که حدود 5000 نظامی آمریکایی در عملیات اسرائیل مشارکت داشته‌اند.

این خبر تسنیم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی، روسی و انگلیسی داشته است.

 

در گزارش تسنیم آمده بود: اطلاعات رسیده از منابع امنیتی به خبرنگاران تسنیم حاکی از آن است که حدود 5000 نظامی آمریکایی در عملیات شب گذشته اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند.

برخی منابع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفتند که حمله شب گذشته (شنبه‌شب) ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه با مشارکت 3 لشگر و چند تیپ انجام شده است.

در این حمله، ارتش اسرائیلی سعی کرد به موازات بمباران بسیار شدید و دیوانه‌وار، از چند منطقه از جمله البُریج (مرکز از شرق نوار غزه)، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا و همچنین شمال خان‌یونس، به صورت زمینی نیز وارد باریکه غزه شود.اسرائیل در تلاش است از طریق ورود از این مناطق، نوار غزه را به دو یا سه منطقه تقسیم کند و سپس با تصور قطع ارتباط میان نیروهای مقاومت فلسطین، با آنها وارد فاز بعدی جنگ شود.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسرائیل چنین طرحی را سال 2014 نیز عملیاتی کرده و در آن شکست خورده بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.