رئیسی در پاسخ به تسنیم: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد/ همه کشورها باید اسرائیل را تحریم کنند/‌ با این نحوه فعالیت کولبران مخالفیم

رئیس‌‌جمهور ‌گفت: ‌دولت خودش را موظف می‌داند ‌انتخابات را با ‌مشارکت‌‌ بالا، ر‌قابتی و کاملاً امن‌ ‌برگزار کند چرا که این انتخا‌بات جلوه دیگری از مردم‌سالاری دینی را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم:   پایان‌بخش سفر دوروزه آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان کردستان نشست خبری در جمع رسانه‌های استان کردستان بود تا ضمن تشریح مصوبات این سفر، به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد.

کشورهای منطقه ارتباطات خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره فرمایش اخبر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط و تبادلات کالا بین کشورهای منطقه و دنیا با رژیم منحوس صهیونیستی، دولت در این خصوص چه‌اقداماتی در حوزه دیپلماسی انجام داده است، اظهار داشت:‌ تمام کشورهایی که ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، نفتی و ... با این ‌ر‌ژیم منفور‌ دارند باید به‌دور از شعار و ‌قطع تمام ارتباطات خود، عملاً جنایات این رژیم کودک‌کش را محکوم کنند. منفور بودن رژیم صهیونیستی باید در‌ عمل جلوه داشته باشد، صرف محکوم‌کردن‌ اقدامات‌شان کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ‌"امروز در غزه شاهد جنایت بزرگ علیه بشریت هستیم، رژیمی که 10هزار نفر را قتل‌عام کرده، منفور است؛ امروز جنایت نسل‌کشی‌ و کودک‌کشی توسط رژیم صهیونیستی و حامیانش در حال رخ‌دادن است، افزود: آنچه مقام معظم رهبری فرمو‌دند یک خواسته مهم است؛ مردم دنیا منتظر هستند کشورها به‌خصوص کشورهای منطقه که با رژیم صهیونیستی ارتباطات اقتصادی و سیاسی دارند، ارتباط خود را قطع کنند ‌و در سطح جهانی هم این اتفاق رخ دهد؛ در دولت سیزدهم و در دیپلماسی وزارت خار‌جه اقداماتی را شروع کرده‌ایم و در گفت‌وگوهایی که با رؤسای جمهور کشورهای منطقه و دنیا داریم بر این موضوع ‌تأکید کرده‌ایم.

دولت در ‌انتخابات کاندیدایی نخواهد داشت

رئیس جمهور در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات 1402 و ترسیم راهبردهای چهارگانه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت؛ دولت چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد داد، تأکید کرد: ‌دولت خودش را موظف می‌داند ‌انتخابات را با ‌مشارکت‌‌ بالا، ر‌قابتی و کاملاً امن‌ ‌برگزار کند چرا که  این انتخا‌بات جلوه دیگری از مردم‌سالاری دینی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران تمام نهادها با رأی مر‌دم شکل گرفته است و حقیقتاً دموکراسی واقعی را در جمهوری اسلامی می‌توان مشاهده کرد، گفت: همان طور که امام راحل فرمودند "میزان رأی مردم است"، قطعا  رأی مردم برای ما مهم است و مانند امام راحل که حقیقتاً به مردم باور‌ داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ‌به مردم باور عمیق دارند، این مهم سرلوحه دولت قرار دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر تلاش دولت سیزدهم برای "مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت" در انتخابات خاطرنشان کرد: بنا دا‌ریم با همه توان انتخاباتی کاملاً مشارکتی برگزار کنیم‌ و ‌حتماً کاندیدایی در این انتخابات نخواهیم داشت، اما از جریان مشارکت بالای مردمی حمایت خواهیم کرد.

فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم

‌رئیسی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار تسنیم در حمایت دولت از کولبران اظهار داشت: این شکل فعالیت عده‌ای در قالب جا‌به‌جایی کالا (کولبران) را قبول نداریم و قطعاً مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به‌دنبال دارد، جان همه برای ما مهم است، دیدن جابه‌جایی کا‌لا با این شکل خطرناک در زمستان و بعضاً غیرقانونی جلوه خوبی ندارد لذا باید مسیر قانونی را برای آنها فراهم کنیم.

وی با تأکید به اینکه "این نابه‌سامانی باید پایان یابد و در دولت سیزدهم بنا داریم ‌با فعال کردن بازارچه‌های مرزی، فعالیت تمام افراد در مسیر تبادل کالا را قانونی و امن کنیم"، اضافه کرد: تلاش دا‌ریم با ایجاد گذرگاه‌های مرزی ضمن تأمین امنیت کولبران عزیز،‌ ‌خودشان به‌نوعی کار دولت در تبادل‌ کالا بین دو کشور را سامان بدهند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.