عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: آشنایی مردم با پدافند غیرعامل، یک نوع پدافند غیرعامل است

برنامه فرهنگی برای توجیه مردم، خود یک نوع پدافند غیرعامل است، زیرا هرکس بداند در جنگ ترکیبی چه کاری باید انجام دهد و چگونه موضع گیری کند و محافظت از سرمایه‌ها را بر عهده بگیرد در مسیر پدافند غیرعامل قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : گفتگو با حجت‌الاسلام سید رضا تقوی

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به نقش پدافند غیرعامل در کشور و اهمیت توجه به آن اشاره کرد و گفت: «هرچه فناوری روز در زندگی بشر نقش موثری ایفا می‌کند نیاز انسان به پدافند غیرعامل بیشتر می‌شود. ما برای حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و جلوگیری از آسیب‌ها نیازمند سازوکار پدافند غیرعامل هستیم تا در برابر حوادث هم خسارات را پایین آوریم و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروز شاهد جنگ در غزه و جنایات اسرائیل آدمکش هستیم اذعان کرد: «پدافند غیرعامل در کاهش اینگونه حوادث می‌تواند نقش موثری داشته باشد در حال حاضر برای مجاهدان فلسطینی ایجاد تونل‌های زیرزمینی به مثابه یک پدافند غیرعامل است که تا به امروز یک ماه توانسته‌اند مقاومت خود را در برابر انواع حملات دشمن بالا ببرند. از نظر داشتن سلاح این جنگ نابرابر است، اما آنچه که به مجاهدان فلسطینی قدرت داده همین پدافند غیرعامل است.»

وی در ادامه افزود: «پدافند غیرعامل چندین پیامد مبارک دارد اول اینکه موجب کاهش خسارت می‌شود. ثانیاً سرمایه‌های انباشته یک ملت را در جنگ‌ها و توطئه‌ها حفظ می‌کند. ثالثاً بر قدرت مقاومت کسانی که با برنامه و دانش از امکانات پدافند غیرعامل استفاده کرده‌اند، می‌افزاید.»

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی بیان کرد: «باید نگاه جدی به این مساله داشته باشیم و البته مجلس یازدهم هم توانست آن را به قانون تبدیل کند، اما ضعفی که در جامعه وجود دارد این است بسیاری از مردم و مسئولان نسبت به نقش موثر پدافند غیرعامل ناآگاه هستند لذا توصیه من به سازمان پدافند غیرعامل این است که باید یک برنامه فرهنگی و تبلیغی در این راستا داشته باشند چرا که چنین برنامه فرهنگی برای توجیه مردم، خود یک نوع پدافند غیرعامل است، زیرا هرکس بداند در جنگ ترکیبی چه کاری باید انجام دهد و چگونه موضع گیری کند و محافظت از سرمایه‌ها را بر عهده بگیرد در مسیر پدافند غیرعامل قرار گرفته است.»

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل فقط در بحث سخت‌افزاری مطرخ نیست بلکه باید به جنبه نرم‌افزاری آن هم توجه کرد، تاکید کرد: «اگر در این‌باره مردم را به خوبی توجیه کنیم در مسائلی همچون اغتشاشات می‌توانند سرمایه‌ها را حفظ کنند. آموزش و آشنایی مردم با پدافند غیرعامل باید به یکی از برنامه‌های روزمره تمام رسانه‌ها تبدیل شود که جامعه مهارت‌های لازم را کسب کند تا در شرایط ناامن بتواند سرمایه‌های خود را حفظ کند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «برای ساخت مراکز و ساختمان‌های حساس در کشور از لحظه کلنگ‌زنی برای احداث باید ضوابط و قوانین مربوط به پدافد غیرعامل در آن رعایت شود. در حال حاضر هم مراکز حساس در کشور با استفاده از پدافند غیرعامل حفظ شده‌اند و توانسته‌ایم موارد مربوط به پیشگیری را رعایت کنیم، زیرا این امر مهم ضروری است که مراکز مهم در کشور حتما در پوشش کامل پدافند غیرعامل به کار خود ادامه دهند.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.