اذان‌های بی‌طرف و اشراف بی‌شرف!

بی‌تفاوتی برخی دولت‌ها در کشورهای اسلامی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها خیانت آشکار است چه رسد به رابطه سیاسی و اقتصادی. نمی‌توان صدا به اذان بلند کرد و با دشمنان اسلام فالوده خورد!

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نه فقط رسماً از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند، بلکه با ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به‌گونه‌ای مستقیم -و نه با واسطه- شریک جنایت صهیونیست‌های وحشی هستند. روز و هفته‌ای نیست که یکی از سران آمریکا و کشورهای اروپایی برای اعلام حمایت تمام قد خود از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر نکنند و جلادان این رژیم را در مقابل دوربین خبرنگاران به آغوش نکشند. در این سوی معرکه اما، چه می‌گذرد؟! بخوانید!

۲- کمترین و ضروری‌ترین اقدام مورد انتظار از کشورهای اسلامی، قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و خودداری از صدور نفت و گاز به اسرائیل و آمریکا و چند کشور اروپایی حامی آن است. در این میان جمهوری اسلامی ایران حساب روشن و جداگانه‌ای دارد چرا که گزاره محو اسرائیل از صفحه روزگار، نگرش و توصیه حضرت امام(رضوان‌الله تعالی‌علیه) بوده است که با جدیت از سوی نظام و رهبر‌معظم انقلاب دنبال شده و می‌شود. ایران اسلامی با صراحت و شجاعت اعلام کرده است که از تمامی نیروهای مقاومت و همه کسانی که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، حمایت همه‌جانبه می‌کند و تاکنون چنین کرده است.

ضمن آن که جمهوری اسلامی ایران هیچ رابطه سیاسی و اقتصادی و ... با رژیم صهیونیستی ندارد.

۳- اکنون انتظار آن است و تکلیف اسلامی و انسانی همه کشورها و مخصوصاً کشورهای اسلامی در این است که اولاً همه‌گونه رابطه سیاسی و اقتصادی و توریستی و‌... با اسرائیل وحشی را قطع کنند و ثانیاً از صدور نفت و گاز و مواد غذائی به اسرائیل و آمریکا و سایر کشورهای حامی این رژیم وحشی خود‌داری ورزند. کشورهای اسلامی اگر در ادعای خود صادقند و همان‌گونه که در بیانیه‌ها و مصاحبه سران تاکید می‌کنند، خواستار توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها هستند، کمترین و ابتدائی‌ترین اقدام در این زمینه، قطع صادرات نفت و گاز و مواد غذائی به اسرائیل و شرکای آن یعنی آمریکا و اروپاست.

۴- نزدیک به ۴۵ درصد نفت و گاز جهان از مبدأ خلیج‌فارس صادر می‌شود. هشت کشور، ایران، عمان، عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین در کناره خلیج‌فارس قرار دارند. تمامی این کشورها اسلامی هستند. و اگر از امروز تصمیم به قطع صادرات نفت و گاز خود به مقصد اسرائیل و حامیانش را بگیرند، رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن با فاجعه‌ای سنگین و شکننده رو‌به‌رو خواهند شد. به عنوان نمونه -و فقط یک نمونه- دیروز شبکه تلویزیونی C.N.B.C آمریکا در یک گزارش مستند آورده بود که «‌اگر تنگه هرمز بسته شود، بهای نفت به ۲۵۰ دلار (تقریباً سه برابر قیمت کنونی‌) افزایش خواهد یافت».

۵- علاوه‌بر خلیج‌فارس، تنگه باب‌المندب و کانال سوئز نیز در اختیار کشورهای اسلامی است و کشتی‌های حامل نفت و گاز (L N G‌) که به مقصد آمریکا و اروپا و سواحل دریای مدیترانه حرکت می‌کنند بعد از خروج از خلیج‌فارس باید از تنگه باب‌المندب و کانال سوئز عبور کنند و در غیر‌این‌صورت مجبورند فاصله طولانی و چند برابری عبور از جنوب قاره آفریقا را برگزینند که خسارت‌بار و بسیار پر‌هزینه است.

۶- باب‌المندب و ادامه راه آبی آن، یعنی کانال سوئز در اختیار ۷ کشور، عربستان، یمن، مصر، سودان، اریتره، جیبوتی و سومالی است. تمامی این کشورها در شمار کشورهای اسلامی هستند و فقط کشور اریتره از ۶۳ درصد مسیحیان و ۳۶درصد مسلمانان تشکیل شده است که مسیحیان نیز هیچ‌گاه از جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در امان نبوده‌اند. بمباران کلیساها و بیمارستان‌های متعلق به مسیحیان در نوار غزه را می‌توان به عنوان تازه‌ترین نمونه‌های آن آدرس داد.

هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با محاسبه‌ای حکیمانه و مانند همیشه گره‌گشا، بر ضرورت قطع صدور نفت و گاز و مواد غذائی به رژیم صهیونیستی تاکید ورزیدند و عصر جمعه سید مقاومت‌، سید‌حسن نصرالله نیز ضرورت این اقدام و حیاتی بودن آن را مورد تاکید قرار داد.

۷- برخی از دولت‌ها در کشورهای اسلامی از یکسو جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را با آب و تاب محکوم می‌کنند! و از سوی دیگر، برخلاف خواست با صراحت اعلام شده مردم کشور خود نه فقط از صدور نفت و گاز به اسرائیل غاصب و کودک‌کش خود‌داری نمی‌ورزند بلکه برخی از آنها کماکان با رژیم صهیونیستی رابطه سیاسی و اقتصادی دارند! و حال آنکه بی‌تفاوتی این کشورها در مقابل جنایات صهیونیست‌ها خیانت آشکار است چه رسد به رابطه سیاسی و اقتصادی.

نمی‌توان صدا به اذان بلند کرد و با دشمنان اسلام فالوده خورد! به قول برادر عزیزمان احمد بابائی، شاعر متعهد و انقلابی؛

اختیار مناره را هرگز
به اذان‌های بی‌طرف ندهیم
در اذان‌های بی‌طرف، ارثی‌ست
که به اَشراف بی‌شرف برسد

پایان پیام/ت

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.