لاله افتخاری

جنایات صهیونیست‌ها در غزه خیانت به بشریت است + صوت

عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد گفت: آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد ربطی به انسانیت نداشته و مرزهای توحش را هم رد کرده است. در حقیقت باید گفت جنایت اسرائیلیان خیانت در حق بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایکنا : لاله افتخاری از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است. وی دارای دکترای علوم قرآنی از دانشگاه تهران است و آثاری همچون کتاب‌های قرآنی سوره نور، زنان (سوره نساء)، زنان آزموده (سوره ممتحنه و احزاب) و... دارد. خبرگزاری بین‌المللی قرآن با لاله افتخاری که در حال حاضر عضو هیئت‌علمی دانشگاه شاهد است، گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه با آن همراه می‌شود.

ایکنا – جنایاتی که این روزها توسط صهیونیست‌ها در غزه در حال رخ دادن است به‌هیچ‌وجه قابل توصیف نیست زیرا کارهایی که ارتش اسرائیل انجام می‌دهد مرزهای توحش را هم رد کرده است. در ابتدای بحث پیرامون این موضوع اظهارنظر فرمایید.

کاری که امروز صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند نه‌تنها در قاموس هیچ انسانی نمی‌گنجد بلکه حیوانات نیز چنین کارهایی را انجام نمی‌دهند به همین دلیل رفتار اسرائیلیان را باید خیانت در حق بشریت و خلقت نام گذاشت البته در طول تاریخ همیشه انسان‌های ظلم کرده و خشونت انجام داده‌اند. آنچه در کربلا رخ داد روشن‌ترین مثال در این رابطه است. نکته حائز اهمیت اینجاست در چنین شرایطی حق بتواند ایستادگی کرده و به راه خود ادامه دهد. اتفاقی که این روزها حماس در حال انجام آن است.

ایکنا- این روزهای دستگاه‌های تبلیغاتی غرب تلاش خود را روی این امر استوار کرده‌اند که جای ظالم و مظلوم عوض شود. ارزیابی شما از این اتفاق چیست؟

این اتفاقی تازه نیست چون سال‌هاست که بنگاه‌های خبری غرب، چنین کارهایی را انجام می‌دهند در این میان عده‌ای ساده‌لوح نیز شاید خام حرف‌های آنها شوند اما مطمئناً اکثر مردم دنیا نسبت به آنچه رخ‌داده آگاه هستند. برای همین هم تجمع‌های اعتراض‌آمیز بر علیه صهیونیست‌ها را هر روز در  جهان شاهد هستیم. باید اضافه کنم رویکرد نفاق غرب را ما در ایران اسلامی سال‌هاست تجربه می‌کنیم. انقلاب اسلامی سال‌هاست که قربانی ترور است اما می‌بینیم که آنها با تبلیغات خود ما را تروریست می‌نامند!

دراین‌باره حضرت آقا اخیراً در سخنانشان به این نکته اشاره کرده‌اند. وی درباره بیداری مردم دنیا فرمودند که این بسیج لندن و پاریس نبوده که در خیابان‌ها به جنایت صهیونیست‌ها اعتراض کرده‌اند بلکه مردم این سرزمین بودند. با این توضیح کاملاً روشن دیگر هجمه‌های دروغی غرب نمی‌تواند ذهنیت مردم را نسبت به حقایق منحرف کند. در این میان آن معدود افرادی که دل به حرف‌های غرب می‌دهند را هم نمی‌توان هوشیار کرد چون همان‌گونه که معروف است انسانی که خودش را به خواب می‌زند را نمی‌توان بیدار کرد.

 

این افراد اگر اجازه می‌دادند غیر از بنگاه‌های غربی  خبرهای دیگر هم به گوششان برسد شاید می‌توانستند مرز بین حق و باطل را تشخیص دهند اما متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. روز گذشته ۱۳ آبان بود. اگر نگاهی به گزارش تصویری مراسم دیروز بیندازید متوجه گوناگونی پوشش مردم خواهید شد. این امر نشان می‌دهد مردم ایران فارغ از هر نوع سلیقه سیاسی، وقتی صحبت از مبارزه با ظلم می‌شود در میدان حضور دارند.

ایکنا – رسانه ملی در حوزه خبررسانی با پوشش همه‌جانبه اخبار غزه را مدنظر قرار می‌دهد. این امر در جای خود شایسته است اما مخاطب این برنامه‌ها صرفاً داخلی هستند. آیا می‌شود برای رسانه ملی کارکرد بین‌المللی هم متصور بود؟

درست است که صداوسیما تمام تلاش خود را برای خبررسانی در این حوزه (غزه) متمرکز کرده است اما تنها رسانه ملی در این رابطه ایفاگر نقش نیست بلکه خبرگزاری‌ها هم قادرند نقش مهمی ایفا کنند زیرا در شرایطی که ما در تحریم‌های مختلف به سر می‌بریم و شاید امکان پخش اخبار ایران از طریق ماهواره فراهم نباشد، انتظار می‌رود خبرگزاری‌ها بتوانند قدم‌هایی خوبی برای خبررسانی بردارند. در ضمن جوانان هم در صفحات شخصی خود در فضای مجازی با پوشش اخبار قادرند در این رابطه نقش چشمگیری داشته باشند.

ایکنا – در زمان حال خبررسانی اولویت اول رسانه ملی برای پوشش اتفاقات غزه است اما نباید از یاد بریم که برنامه‌های نمایشی هم قادرند جریانسازی خوبی داشته باشد. فیلم سینمایی بازمانده یکی از این اتفاقات خوب بود که متأسفانه بعد از گذشت چهار دهه در سینما تکرار نشد. در این رابطه توضیح بفرمایید.

روی نکته درستی دست گذشتید. چرا ما تنها یک فیلم درخشان درباره فلسطین داریم؟ برای همین توصیه من به مجلس شورای اسلامی این است که برنامه هفتم خود برای دولت، در این رابطه تنظیم کنند. سرمایه‌گذاری در حوزه سینما قادر است نتایج استراتژیک داشته باشد که ما نسبت به آن غافل هستیم درحالی‌که تجربه‌هایی چون مریم مقدس نشان داد تا چه حد می‌توان از ظرفیت‌های هنر هفتم برای تبلیغ آرمان‌های انقلاب و اسلام بهره برد.

ایکنا – سؤال پایانی به نقش هنرمندان در این رابطه مربوط می‌شود.  آیا جدا از نقش‌آفرینی در آثار  نمایش هنرمندان قادرند در حوزه اتفاقات غزه جریان سازی لازم را داشته باشند؟

بخش اعظمی از رسالت هنرمندان در کارهایی است که انجام می‌دهند. سریال‌هایی نظیر یوسف پیامبر (ع)، مریم مقدس(س)، مردان آنجلس توانست اشاعه‌دهنده مفاهیم قرآنی باشد اما جدا از این موضوع اظهارنظرهای شخصی در صفحات شخصی اقدامی دیگر است که می‌توان از آن برای آگاه‌سازی بیشتر بهره برد به ویژه که صفحات هنرمندان، دنبال کننده زیاد دارد.

گفت‌و‌گو از داوود کنشلو

انتهای پیام/*

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.