دفاع کربی از جنایات اسراییل : آنچه در غزه رخ می دهد، نسل‌کشی نیست

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها مدعی شد آنچه که در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی نیست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : کربی بامداد سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: نمی‌توانید به تحولات غزه نگاه کنید و بگویید که این اتفاقات مطابق تعریف نسل‌کشی است.

وی ادعا کرد که واژه «نسل‌کشی» «یک روش غیرمسئولانه برای توصیف این تحولات» است.

کربی همچنین دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: می‌خواهیم هر چه زودتر وقفه‌های بشردوستانه به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز با نتانیاهو گفت‌وگو کرد. تلاش‌ها برای آزاد کردن گروگان‌ها و ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد بحث قرار گرفت. ما از وقفه موقت در جنگ حمایت می‌کنیم.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: ما همچنان شاهد ورود کمک های بیشتر به غزه هستیم. این کمک ها کافی نیست. امروزآمریکایی‌های بیشتری غزه را ترک می کنند.

کربی اضافه کرد: ما همچنان به اهمیت وقفه موقت بشردوستانه، برای ورود کمک و خارج کردن افراد از جمله گروگان‌ها، باور داریم و این موضوع را دنبال خواهیم کرد و این بحث را ادامه خواهیم داد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که پس از اینکه ایالات متحده بیش از ۳۰۰ نفر را در «چند روز گذشته» از طریق گذرگاه رفح خارج کرد، آمریکایی‌های بیشتری از غزه خارج می‌شوند.

رشیده طلیب عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گفت: جو بایدن در جنگ غزه از «نسل کشی» علیه فلسطینی‌ها حمایت کرد و آمریکایی‌ها این موضوع را در انتخابات سال ۲۰۲۴ فراموش نخواهند کرد.

همچنین برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا «کشتار کور مردم بی‌گناه» فلسطین را محکوم کرد و گفت که حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.