وزیر ارتباطات: پروژه بزرگ فیبرنوری بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه بزرگ فیبرنوری به عنوان بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور از نظر حجم ارتباطات امروز در ساوه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  عیسی زارع پور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهرستان ساوه اظهار کرد: پروژه بزرگ فیبرنوری به عنوان بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور از نظر حجم ارتباطات است که یک تغییر اساسی و تاریخی و‌ نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور است که سرعت آن بسیار بالا و قابل توجه  است.

وی با بیان اینکه میانگین سرعت ارتباطات ثابت روی سیم مسی متاسفانه ۱۲ مگابیت بر ثانیه است، بیان کرد: سرعت در فیبر نوری نامحدود است و می‌توان روی آن تا نیم قرن آینده برنامه ریزی کرد و سرویس داد و سرعت آن را بدون نیاز به توسعه زیرساخت افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این پروژه بزرگ تقریبا یک سال است به شکل عملیاتی شروع شده و دولت سیزدهم تجهیز کارگاه خوبی برای آن فراهم کرده است که با تامین منابع قابل قبول برای آن سرعت توسعه آن را چند برابر کرده است.

 زارع پور گفت: قوانینی برای افزایش سرعت این زیرساخت در دولت مصوب شده است و هفته گذشته نیز با همراهی مجلس این توسعه تبدیل به یک تکلیف برای پنج سال آینده شد که در تمام شهرها و  ساختمان‌ها از طریق فیبر نوری‌ به اینترنت متصل شوند.

وی با اشاره به وعده راه اندازی 20 میلیون پوشش فیبر نوری گفت: زمانی که اسفند سال گذشته اعلام شد 20 میلیون پوشش ایجاد کنیم عده‌ای تردید داشتند که عمیاتی نیست و هنوز هم برخی این حرف را می‌زدند که این مهم شدنی نیست اما دولت این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و با اقدام جهادی به پایان می‌رساند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون 4 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تا آخر سال این عدد به 8 میلیون خانوار خواهد رسید و فیبرها تبدیل به خدمتی بزرگ برای مردم خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی پنج ساله در برنامه هفتم توسعه جهت هدف‌گذاری اتصال 20 میلیون پوشش تا 300 متری منازل مردم گفت:  بر اساس تعهد داده شده متقاضیان این اینترنت باید ظرف یک ماه در مناطق تحت پوشش راه اندازی سرویس شوند و چون رقابتی در این حوزه شکل گرفته مردم ثمره آن را خواهند دید.

زارع پور تصریح کرد: خوشحالیم که چنین فناوری ارزان تر و با کیفیت‌تر از نسل قبلی اینترنت در اختیار مردم ساوه قرار گرفت و به مرور در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی این کار بسیار بزرگی است که در کشورهایی با گستره جغرافیایی ایران حداقل 10 سال طول کشیده است.

مردم طعم شیرین اینترنت پر سرعت را خواهند چشید

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بزرگ تنها به شرکت مخابرات بسنده نشده است، ادامه داد: در حال حاضر 10  اپراتور در کشور در حال فعالیت در زمینه فیبر نوری هستند و ثمره این رقابت به سود مردم خواهد شد، تا پیش از این رقابت در حوزه ارتباطات سیار بود و در حوزه ثابت عملا رقابتی نداشتیم که با ایجاد این فناوری روز دنیا ثمره آن عاید مردم می‌شود.

به گفته وزیر تفاهم نامه فیبرنوری اراک امروز امضا می‌شود و انتطار میرود این اینترنت در سرعت به زودی مرکز استان و سایر شهرها را در دست همه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز به همراهی همه مسئولان دارد، گفت:  اگر همراهی همه مسوولان و دلسوزان باشد سایر شهرها به سرعت این اتصال انجام میشود و مردم طعم شیرین اینترنت پر سرعت را خواهند چشید.

عیسی‌ زارع‌پور در ادامه با اشاره به تحت پوشش بودن ۹۳ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به اینترنت گفت: حدود ۵۲ روستای بالای بیست خانوار در این استان زیرساخت لازم را ندارند که طبق برنامه ریزی قرار است تا آخر سال کارهای فنی آن انجام شود تا صد در صد روستاهای استان مرکزی متصل به اینترنت باشند و در‌قدم بعدی به دنبال کیفیت خواهیم رفت.

به گفته وی تاکنون 120 کیلومتر شبکه فیبر در ساوه اجرا شده است.

دنیا نیازمند یک نظم نوین جهانی است

عیسی پور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در همین لحظه که ما اینجا در کمال آرامش و امنیت دور هم جمع شدیم، مردم غزه در رنج و سختی هستند و هر لحظه عده‌ بسیاری به شهادت می‌رسند.

وی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر همچون گذشته در برابر این جنایت‌ها سکوت کردند، در حالی که اگر یک هزارم این اتفاقات در کشورهای اروپایی رخ می‌داد بارها شورای امنیت واکنش نشان داده بود که این نشان می‌دهد استانداردهای دوگانه در بحث دفاع از حقوق بشر وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قریب به 11 هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که 90 درصد آنان غیرنظامی هستند، گفت: این جنایت، جنایت علیه مسلمانان نیست، بلکه جنایت علیه بشریت است، که رژیم منحوس صهیونیستی رقم می‌زند.

عیسی‌پور افزود: امروز می‌بینیم بشریت فارغ از گرایش‌های قومی، مذهبی، نژادی در سراسر دنیا در برابر این جنایت‌ها قیام کرده‌اند که نشان می‌دهد دنیا نیازمند یک نظم نوین جهانی است که امیدواریم دولتمردان جهان نیز از خواب بیدار شوند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.