گزارش سازمان ملل از آخرین وضعیت کمک‌رسانی به غزه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه گفت بیش از ۵۰ هزار نفر غزه را ترک کردند و ۶۵ کامیون حامل کمک وارد غزه شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :   استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه گفت دیروز بیش از ۵۰ هزار نفر غزه را ترک کردند و ۶۵ کامیون حامل کمک وارد غزه شد. 

دوجاریک گفت در حال حاضر در مجموع ۸۲۱ کامیون‌ حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده‌اند. او همچنین گفت ۱۲ کودک مبتلا به سرطان به همراه خانواده هایشان به مصر و اردن منتقل شدند. 

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد که تا کنون ۱۰۱ نفر از کارکنان آژانس سازمان ملل برای پناهندگان غلسطینی، آنروا در غزه کشته شده‌اند. 

استفان دوجاریک خاطرنشان کرد حملات مستمر به زیرساخت‌های غیرنظامی اثرات مستقیمی بر نظام سلامت دارد. 

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود کارکنان این سازمان روز دوشنبه برای گرامی‌داشت یاد ۱۰۰ نفر از کارکنان این سازمان که از ۷ اکتبر در غزه کشته شده‌اند یک دقیقه سکوت اختیار خواهند کرد. این سازمان همچنین گفت که پرچم‌های نهادهای این سازمان روز دوشنبه نیمه برافراشته خواهند شد. 

آنروا، آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی جنگ غزه را مرگبارترین درگیری برای سازمان ملل توصیف کرده است. 

آخرین گزارش‌ها حاکی است که که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه روز جمعه همچنین از شهادت ۱۳ فلسطینی و برجا ماندن ده‌ها زخمی در بمباران مجتمع پزشکی «الشفاء» توسط اشغالگران خبر داده بود. جنگنده‌های اسرائیلی تنها صبح جمعه ۴ حمله به درمانگاه‌های صحرایی این بیمارستان داشتند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انتهای پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.