دستاورد‌های سفر به عربستان! / از شکست اسرائیل تا نجات غزه

این روز‌ها غزه دشت کربلاست و حالا کشور‌های اسلامی در اجلاسی به نام سازمان همکاری‌های اسلامی گرد هم آمدند تا بلکه بتوانند از بی‌تفاوتی‌هایشان کاسته و اندکی رگ غیرتشان برای ملت مظلوم فلسطین ورم کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :   ملیحه زرین‌پور

سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عربستان سعودی آن هم به دعوت پادشاه عربستان از دو جنبه مهم قابل بررسی است. جنبه مهم اول که بیش از همه اهمیت دارد رسیدگی به جنایات از حد گذشته اسرائیلی‌ها در غزه و کشتار زنان و کودکان است که نه تنها سازمان همکاری‌های اسلامی بلکه سازمان‌های مختلف بین‌المللی باید هر چه زودتر نسبت به توقف این جنایات از همه توان خود استفاده کنند. اما متاسفانه حقوق بشر در سازمان‌های بین‌المللی هم غربی شده و بنا به مصالح غربی‌ها تعبیر می‌شود.
این روز‌ها غزه دشت کربلاست و حالا کشور‌های اسلامی در اجلاسی به نام سازمان همکاری‌های اسلامی گرد هم آمدند تا بلکه بتوانند از بی‌تفاوتی‌هایشان کاسته و اندکی رگ غیرتشان برای ملت مظلوم فلسطین ورم کند. ایران اسلامی از همان ابتدای تجاوزات رژیم منحوس اسرائیل به غزه پای کار دفاع از این ملت مظلوم بود و تلاش کرد تا این تجاوزات متوقف شود، ولی در جایی که همه تنها نظاره گر هستند تجاوزی وحشیانه تنها قریب به ۴ هزار کودک را پرپر می‌کند و بیش از ۱۰ هزار شهید و هزاران مفقود زیر آوار‌ها به جای می‌گذارد.

سازمان همکاری‌های اسلامی و شکست اسرائیل
باید گفت زمینه تاسیس سازمان همکاری‌های اسلامی به شکست اعراب از اسرائیل و آتش سوزی در مسجد‌الاقصی بازمی گردد، حالا ۵۰ سال بعد اعضای این سازمان اسلامی دور یک میز می‌نشینند تا بلکه پیرو مذاکره فوری در خصوص فلسطین راهکاری منطقی برای نجات هم کیشان خود در سرزمین مظلوم زیتون بیایند؛ اتفاقی که سال‌ها قبل از این باید به وقوع می‌پیوست.
با این حال حضور ایران در این نشست‌اضطراری بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده اهمیت ویژه این نشست است چرا که نتایج حاصل از مذاکرات و گفتگو‌های سران کشور‌های اسلامی پیرو فجایع غزه می‌تواند تاثیراتی راهبردی بر تحولات سرزمین اشغالی فلسطین به‌جای بگذارد و شاید هم خشم مسلمانان را در پی بی توجهی و بی تدبیری دولت‌های اسلامی نسبت به جنایات اسرائیل در غزه کاهش دهد. هرچند از حرف تا عمل راه بسیار است و کشور‌های اسلامی می‌بایست برای پایان دادن به این شرایط هر چه زودتر تصمیماتی کارساز و راهبردی اتخاذ کنند.

از بی‌تدبیری تا نتایج غایی
آنچه مهم اینکه بی تدبیری کشور‌های اسلامی جهان عرب در قبال موضوع فلسطین در جنایات اخیر حتی صدای کشور‌های غیر مسلمان آسیایی را هم درآورد و افکار عمومی عرب و مردم مسلمان را نسبت به این بی اقدامی‌ها و سکوت دولت هایشان خشمگین کرد. حالا جهان عرب در کنار ایران اسلامی که از همان ابتدا پای کار توقف جنایات اسرائیل بوده در اجلاس اضطراری سازمان همکاری کشور‌های اسلامی گرد آمده اند تا راهکاری سوای امضا و بیانیه به دست بیاورند.
ایران اسلامی پیش از این و در نشستی دیگر پیرو غزه چهار پیشنهاد اساسی و راهبردی ارائه داده است؛ تحریم کامل رژیم صهیونیستی، قطع روابط کشور‌های اسلامی با این رژیم، اعزام هیئت حقیقت‌یاب اسلامی و برگزاری دادگاه جنایت جنگی برای جنایات صهیونیست‌ها. به باور کارشناسان سازمان همکاری‌های اسلامی ابزار قدرت مناسب و توانمندی لازم برای اجرای این پیشنهادات را دارد. شاید مهمترین و راهبردی‌ترین مسئله در این خصوص تحریم نفتی اسرائیل توسط کشور‌های اسلامی تولیدکننده نفت باشد البته به شرط آنکه همه اعضا پای حرفشان بمانند و همه با هم متحد باشند.

از حملات سایبری تا تحریم متجاوز
حملات سایبری به رژیم صهیونیستی و مستاصل کردن این رژیم منحوس در عرصه رسانه بین الملل و تبیین جنایات و روشنگری واقعیات در کنار پیگیری حقوقی جنایات رژیم از دیگر راهکار‌هایی است که اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی می‌توانند در راستای عملیاتی کردن دفاع از فلسطین و تحریم اسرائیل به کار ببندند.
اما نکته مهمی که می‌بایست به آن اشاره داشت نقش امریکا به عنوان عامل اصلی تداوم جنایت علیه غزه است، آمریکا هم ماشین جنگی جنایت است هم سوخت آن و این مهم از نکات قابل تاملی است که سایر سران کشور‌های اسلامی از بیان آن پرهیز دارند، اما ایران بدان تاکید دارد و رئیس‌جمهور هم در سخنرانی خود در این نشست اضطراری آن را ماکدا عنوان می‌کنند.
نکته دیگری که در این نشست نسبت بدان تاکید می‌شود تاکید بر دولت واحد فلسطینی و هر فلسطینی یک رأی در مقابل راه حل دو دولتی است که برخی کشور‌ها و جریان‌های سیاسی نسبت به آن موضع گرفتند. با این حال اولین اقدامی که در این نشست اضطراری مورد بحث است توقف کشتار مردم مظلوم غزه و پایان حملات کور است امری که امروز نه درخواست مردم مسلمان بلکه درخواست همه افکار عمومی در جهان است.

همگرایی کشور‌های اسلامی در نجات غزه
رفع کامل محاصره و بازگشایی گذرگاه رفح و همکاری مصر و همه سران اسلامی و عربی برای کمک رسانی مردم مظلوم غزه و خروج فوری نظامیان صهیونیست از غزه مورد دیگری است که در این نشست اضطرری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و می‌بایست برای پایان دادن به این وضعیت نتایج موثری در پی داشته باشد.
قطع هر گونه ارتباط سیاسی و تجارب با رژیم صهیونیستی توسط کشور‌های اسلامی و حمایت و پشتیبانی از تحریم کنندگان کالای صهیونیستی همانطور که پیش از این هم از سوی ایران اسلامی پیشنهاد شده بود بار دیگر مطرح شد امری که بدون شک می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ادامه شرایط و تحولات فلسطین و توقف رژِم صهیونیستی داشته باشد.
دولت‌های اسلامی باید ارتش صهیونیستی را یک سازمان تروریستی اعلام کنند و یک دادگاه عادلانه برای بررسی جنابات رژیم صهیونیستی و تعقیب مقامات اسرائیل و آمریکا برای مشارکت در این جنایت تشکیل گردد. قطعا حضور ایران اسلامی به عنوان مدافع اول ملت مظلوم فلسطین از آغاز این نسل کشی و تجاوز در ۸۰ سال پیش تاکنون میتواند در همگرایی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و تشکیل یک امت واحده و در نهعایت نجات غزه و فلسطین از دست جنایتکاران اسرائیلی و آمریکایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.