معاون رئیس‌جمهور: الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در فیلم‌ها نمایش داده شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: شخصیت قوی‌ای که بسیاری از زنان کشور ما از آن برخوردارند و به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان شناخته می‌شوند، در قاب سینما و تلویزیون نمایش داده شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :   انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر ضرورت نمایش نقش کامل زن ایرانی مسلمان در قاب سینما و تلویزیون اظهار داشت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند پرداختن به الگوی سوم زن مسلمان ایرانی است که در همه ابعاد اعم از زندگی فردی و خانوادگی موفق بوده است و حضور اجتماعی خوبی نیز دارد که تکمیل‌کننده زندگی خانوادگی اوست.

معاون رئیس جمهور با اشاره به معرفی ضعیف زنان در قاب سینما و برخی فیلم‌ها تصریح کرد: نمایی که از زن در فیلم‌سازی دیده می‌شود گاهی نمایش‌دهنده زنی است که در یک یا چند بعد از زندگی خود دچار ضعف است و شخصیت قوی‌ای که بسیاری از زنان ما از آن برخوردارند و در برابر مسائل و مشکلات زندگی مقاومت می‌کنند، نمایش داده نمی‌شود.

خزعلی با تأکید به اینکه "الگوهای بسیار خوبی از زنان موفق در کشور داریم"، خاطرنشان کرد: بانوان کشور ما هم در دوران جنگ تحمیلی حضوری فعال و بانشاط داشتند و هم در دوران بعد از دفاع مقدس و حتی در زمان تحریم؛ به‌طوری که بسیاری از دستاوردها در حوزه‌های علمی و فناوری حاصل تلاش و زحمات زنان دانشمند است که از حوزه خانواده نیز غافل نشده‌اند و همسران و مادران خوبی در خانواده به حساب می‌آیند.

او تصریح کرد: ضروری است این بانوان در قاب فیلم‌ها نمایش داده شوند و به آنها پرداخته شود تا دختران جوان و نوجوان ما بدانند مادران آنها و زنان سرزمین‌شان افرادی قوی، باهوش و توانا هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار داشت: این در حالی است که گاهی در قاب تلویزیون و سینما به زنانی پرداخته می‌شود که گاهی به ظاهرسازی پرداخته‌اند و در عین حال دچار ضعف شخصیت‌اند و توان تحلیل درست مسائل و رویدادها را ندارند.

خزعلی یادآوری کرد: این بازنمایی از زن مسلمان ایرانی نمایشی ضعیف و ناقص است که نمی‌تواند بازگوکننده تمام جنبه‌های شخصیتی و توانایی بانوان ما باشد، در عین حال این پیام غلط و دور از حقیقت را برای جامعه دارد که زنان قشری ضعیف و ناتوان هستند.

او بر معرفی تصویری حقیقی از زنان کشورمان تأکید کرد و گفت: ما از طریق رسانه‌های خود چهره مردم و جامعه را در عرصه بین‌المللی نیز معرفی می‌کنیم، به همین علت در شرایطی که در جنگ ترکیبی و فرهنگی قرار داریم، لازم است در بازنمایی چهره بانوان قوی‌تر عمل کنیم و پیشرفت‌هایی را که این قشر از جامعه رقم زده‌اند، به جهان معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: چهره‌های بسیاری در کشور داریم که نماد الگوی سوم هستند و در ابعاد گوناگون زندگی، موفق عمل می‌کنند و حتی در بسیاری از شرایط، زنان هستند که در خانواده بار مسئولیت مردان و همسران خود را بر دوش می‌کشند که نمونه آن را در زندگی همسران جانبازان و شهدا می‌توان مشاهده کرد که در سخت‌ترین شرایط حامی فرزندان‌اند و در عرصه اجتماعی نیز حضوری فعال دارند.

انتهای پیام/+

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.