سازمان جهانی بهداشت: خطر مرگ مردم غزه بر اثر بیماری بیش از بمباران است

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد اگر سیستم بهداشتی غزه به سرعت به جریان نیفتد خطر مرگ بر اثر بیماری برای ساکنان این باریکه بیشتر از بمباران‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا از رویترز، مارگارت هریس، یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: اگر نتوانیم سیستم بهداشتی غزه را دوباره راه اندازی کنیم تعداد فلسطینیانی که در این منطقه بر اثر بیماری می میرند، بیشتر از آمار شهدایی خواهد بود که در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر جان خود را از دست داده اند.

وی حمله به بیمارستان الشفا در شمال غزه را یک "تراژدی" توصیف و از بازداشت برخی از اعضای کادر پزشکی آن توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گفته انروا، آژانس کمک‌های سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی، در نزدیک به ۵۰ روز جنگ، ۱۰۸ نفر از کارکنان این آژانس در بمباران های رژیم صهیونیستی کشته ‌شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الریاض، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند و حدود ۸۹۶ هزار آواره در ۹۹ مرکز در بخش‌های مرکزی و جنوبی این باریکه ساکن هستند.

در این بیانیه آمده است که به دلیل ازدحام بیش از حد آوارگان در اردوگاه های سازمان ملل در نوار غزه و شرایط بهداشتی نامناسب در این پناهگاه‌ها، تعداد زیادی از موارد ابتلا به بیماری‌های عفونی از جمله بیماری حاد تنفسی، اسهال، مشکلات پوستی و حالات مرتبط با ابتلا به آلودگی شپش ثبت شده است.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.