فشار لابی صهیونیسم باعث عذرخواهی بازیگر اسکاری برای حمایت از فلسطین شد

در حالی که طی حدود دوماه اخیر بسیاری از چهره‌های مستقل سینمای هالیوود به انتقاد از رفتارهای جنایت‌کارانه اسرائیل در نوار غزه پرداخته‌اند؛ حالا با فشار لابی صهیونیسم به سوزان ساراندون این بازیگر مشهور مجبور به عذرخواهی برای حمایت از فلسطین شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از فارس :    سوزان ساراندون بازیگر 77 ساله و اسکاری سینمای هالیوود که ماه گذشته به دلیل حضور در تجمع حامیان فلسطین در نیویورک خبرساز شده و توسط آژانس‌های بازیگری آمریکایی به طور کامل بایکوت شده بود حالا به نظر می‌رسد با فشار لابی صهیونیسم هالیوود مجبور به انتشار متنی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام و عذرخواهی از یهودیان شده است. 

این بازیگر کهنه‌کار از آغاز جنگ غزه سیاست‌های اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌‌ی محاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده بود و حالا با انتشار متنی اظهارات پیشین خود را «اشتباهی وحشتناک» توصیف کرد.

در ویدئویی که توسط نیویورک پست از حضور ساراندون در جمع حامیان فلسطین به اشتراک گذاشته بود، او به جمعیت می‌گفت که «یهودیانی که احساس ترس می‌کنند در حال چشیدن طعم مسلمان‌بودن در این کشور هستند که اغلب مورد خشونت قرار می‌گیرند». "مردم سؤال می‌کنند، مردم ایستاده‌اند، مردم آگاهی کسب می‌کنند، مردم از شست‌شوی مغزی که از کودکی شروع شده بود، دست شسته‌اند." این‌ها جملاتی است که ساراندون خطاب به جمعیت حاضر در تظاهرات ضد صهیونیستی نیویورک می‌گوید و سپس از جامعه‌ یهودی که برای مخالفت با جنگ به خیابان‌ها آمده‌اند تشکر می‌کند.

این تنها مورد فشار لابی صهیونیسم به هنرمندان هالیوود برای حمایت از مردم فلسطین در جریان جنگ غزه نیست. پیش از این نیز ملیسا باررا  یکی از بازیگران اصلی فیلم‌های «جیغ»  به دلیل پیام‌هایش در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطینی‌ها توسط اسپای‌گلس، تهیه کننده فیلم، از بازی در قسمت هفتم این فیلم‌ اخراج شد.

همچنین ماها دخیل، از مطرح‌ترین مدیران آژانس سی‌ای‌ای، نیز یکی دیگر از چهره‌های سرشناسی است که قربانی نفوذ لابی صهیونیسم در هالیوود شد و به دلیل هواخواهی از فلسطین مجبور به استعفا از سمت بلندپایه‌ی خود شد.

در حالی‌که هالیوودی‌ها در موضوعات مختلف سیاسی، معمولا مواضع یکسانی می‌گیرند، اما جنگ غزه که به دومین ماه خود نزدیک می‌شود، باعث آشکارشدن اختلاف‌نظرها در بین اهالی سینمای آمریکا شده است.

این در حالی است که روز جمعه بیش از ۱٣٠٠ هنرمند و چهره فرهنگی، از جمله اولیویا کلمن، هریت والتر و جولیت استیونسون، با امضای بیانیه‌ای موسسه‌های هنری در کشورهای غربی را به «سرکوب‌کردن، خاموش‌کردن و انگ‌زدن» به حامیان فلسطین متهم کردند.

این هنرمندان استانداردهای دوگانه غرب در زمینه حقوق بشر را محکوم کرده و گفتند: «این موضوع به شدت ناراحت‌کننده است و صراحتاً نمایانگر یک استاندارد دوگانه آزاردهنده؛ آن همبستگی و همدردی که به آسانی به سایر مردمی که با تبعیض و ظلم وحشیانه مواجه هستند، ابراز می‌شود، از فلسطینی‌ها دریغ شده است».

از آغاز جنگ غزه در ابتدای ماه اکتبر که تاکنون پانزده هزار شهید برجای گذاشته، شمار زیادی از هنرمندان غربی از بمباران بی‌وقفه اسراییل انتقاد کرده و در راه‌پیمایی‌های حامیان فلسطین شرکت کرده‌اند. این درحالی‌ست که شماری از کمپانی‌های فیلمسازی، کانون‌های هنری و حتی نشریات همکاری خود را با هنرمندان حامی فلسطین قطع کرده‌اند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.