گزارش رسانه آمریکایی از کابوسی که حزب‌الله در شمال برای اسرائیل ایجاد کرده است

بلومبرگ با اشاره به اینکه شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی از ترس حملات حزب‌الله تبدیل به منطقه متروکه شده‌اند، تأکید کرد؛ بازگرداندن شهرک‌نشینان به این منطقه یک چالش بزرگ برای اسرائیل است و حضور نظامی آن در مرزها نمی‌تواند تهدیدات حزب‌الله را کم کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از تسنیم :    درحالی که هم‌زمان با ازسرگیری تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، عملیات‌های حزب‌الله ضد مواضع رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و شمال فلسطین اشغالی با شدت ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی به تهدیدات مقاومت لبنان ضد اسرائیل و شرایط نابسامانی که صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی دارند اشاره کرد.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد که ساکنان شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) از بازگشت به خانه‌های خود می‌ترسند و باید فکری برای این مناطق کرد.

این رسانه آمریکایی به‌عنوان مثال به شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی اشاره کرده گزارش داد که این شهرک بعد از حملات و تهدیدات حزب‌الله تبدیل به یک منطقه متروکه شده است، درحالی که همه توجهات در جهان معطوف به جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه است، وضعیت شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) یک چالش بزرگ برای اسرائیلی است که اکنون در محاصره قرار دارد.

به گزارش بلومبرگ، یکی از چالش‌های اساسی اسرائیل در این جنگ آن است که چگونه ده‌ها هزار نفری را که از مناطق شمالی فرار کرده‌اند، به این مناطق برگرداند، واقعیت آن است که شهرک‌نشینان اسرائیلی که منطقه شمالی را ترک کرده‌اند هیچ احساس امنیتی برای بازگشت به این منطقه ندارند؛ به‌ویژه در شرایطی که یک تهدید موجودیتی در آن سوی مرزها وجود دارد.

بیشتر بخوانید

نگرانی صهیونیست‌ها از تکرار کابوس طوفان الاقصی در جبهه شمالی/ بار بزرگ آوارگان روی دوش اقتصاد اسرائیل

نگاهی به دستاوردهای حزب‌الله در مرحله اول جنگ غزه؛ از تجسم عملی وحدت عرصه‌های مقاومت تا شکست پروژه آمریکا

بلومبرگ به سخنان یک نظامی صهیونیست اشاره کرد که می‌گفت: برای اینکه بتوانیم به شهرک‌نشینان اجازه بازگشت به مناطق شمالی را بدهیم باید تضمین روشنی داشته باشیم مبنی بر اینکه حزب‌الله به این مناطق حمله نخواهد کرد. حزب‌الله سالهاست برای انجام حمله‌ای مشابه حمله حماس در 7 اکتبر، ضد اسرائیل برنامه‌ریزی کرده است.

این رسانه آمریکایی تأکید کرد، بعید است که حضور نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی، اسرائیلی‌ها را برای بازگشت به این منطقه قانع کند، از آن گذشته حضور نظامی اسرائیل در مرزها هرگز نمی‌تواند تهدید ناشی از تسلیحات پیشرفته حزب‌الله را کاهش دهد.

صهیونیست‌ها که بعد از عملیات طوفان الاقصی مجبورند طعم تلخ آوارگی را بچشند در وضعیت آشفته‌ای در سراسر فلسطین اشغالی به‌سر می‌برند و مطمئن نیستند بتوانند روزی به شهرک‌ها برگردند؛ به‌ویژه اینکه اعتمادی به ارتش و کابینه اسرائیل برای محافظت از خود ندارند.

روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه به نقل از «آویخای استرن» رئیس مؤسسه موسوم به شهرداری شهرک کریات‌شمونه گزارش داد: زمانی که کابینه و ارتش اسرائیل تضمین ندهند که حزب‌الله حمله غافلگیرانه‌ای مشابه حماس انجام نخواهد داد، ساکنان شهرک‌های شمالی نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند. نیروهای حزب‌الله در حصار مرزی حضور دارند و تا زمانی که این تهدید را برطرف نکنیم هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند ما یک روز صبح از خواب بیدار شویم و با اتفاقی مشابه حادثه‌ای که یک ماه قبل در شهرک‌های اطراف غزه رخ داد، مواجه نشویم.

انتهای پیام/+

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.