امضای تفاهم‌نامه مقابله با اقدامات قهر آمیز یکجانبه بین ایران و روسیه

وزرای امور خارجه ایران و روسیه امروز تفاهم‌نامه مقابله با اقدامات قهر آمیز یکجانبه بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه رایزنی شد.

علاوه بر این تفاهم‌نامه راه‌ها، ابزارهای مقابله، کاهش و جبران اقدامات قهر آمیز یک جانبه بین ایران و روسیه توسط وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید.

لاوروف در این دیدار گفت: این ششمین دیدار ما در سال جاری است که ضرورت تبادل نظر دو جانبه را یادآوری می‌کند.

وی افزود: عضویت ایران در بریکس را تبریک می‌گویم و روسیه از ایران در این خصوص حمایت کرد.

لاوروف ضمن تاکید بر اینکه دو رییس جمهور مداما با هم در ارتباط هستند، گفت: ما بر افزایش فعالیت کریدور شمال - جنوب و انرژی تاکید داریم.

وی در خصوص تفاهم‌نامه امضا شده بین دو وزیر توضیح داد: ما امروز اعلام مقابله با اقدامات قهر آمیز یکجانبه را امضا کردیم که قدمی در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و متحدانش است که دیپلماسی را با این اقدامات جایگزین کردند.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: خرسندم که روز گذشته موافقتنامه فرهنگی ایران و روسیه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. امروز اعلامیه مقابله با یکجانبه گرایی را به امضا رساندیم.

وی افزود: امروز فرصتی است که توافقات روسای دو کشور را با هم مرور کنیم. خرسندیم که از دیپلماسی سران دو کشور همواره سود برده‌ایم.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.