در واکنش به اتهامات مشاور امنیت ملی آمریکا؛

کنعانی: آمریکا با تداوم حمایت از اسرائیل مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات جیک سولیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، گفت: اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالیکه واشنگتن در حال حمایت تمام عیار از جنگ و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، تصریح کرد: برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت نا امن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها بدست مردم آن رقم خواهد خورد.

کنعانی افزود: مسئولیت تأمین امنیت در منطقه بعهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تأمین است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و کرانه غربی علیه فلسطینیان و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یک بار دیگر بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروی نیابتی نداشته و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می کنند.

کنعانی همچنین با تاکید بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران بِه مقررات دریانوردی بین المللی و نقش موثر ایران در تأمین امنیت آبها و گذرگاه‌های آبی بین‌المللی، فرافکنی مقامات آمریکایی را مفید و منجر به کاهش تنش در منطقه ندانست.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.