آخرین اخبار غزه؛ درگیری‌‌های شدید در محله «الشجاعیه» و خان یونس

همزمان با نبرد سنگین نیروهای مقاومت با اشغالگران در خان یونس و شهر غزه، فلسطینی‌ها شهر «عسقلان» اسرائیل را با موشک هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : شمال و جنوب غزه امروز (۱۶ آذر) در شصت و دومین روز جنگ، شاهد نبرد شدید میان نیروهای مقاومت فلسطینی‌ با اشغالگران اسرائیلی است و فلسطینی‌ها چندین تانک و نفربر را در محورهای مختلف منهدم کردند.

در این راستا نیروهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز از درگیری شدید با نظامیان اسرائیلی در محله «الشجاعیه» در جنوب شهر غزه خبر داد و اعلام کرد که رزمندگانش توانسته‌اند سه نفربر را با راکت‌های «تاندوم» (آرپی‌جی-۲۹) و طی عملیات «شهادت‌طلبانه» منهدم کنند.

گردان‌های «عزالدین القسام» (شاخه نظامی حماس) نیز خبر داد که با موشک‌های کوتاه‌برد ۱۱۴ میلیمتری «رجوم» اتاق عملیات ارتش اسرائیل را در محور جنوبی شهر غزه هدف قرار داده است.

مناطق شرق خان یونس و منطقه «التفاح» در شرق شهر غزه نیز شاهد درگیری‌های شدیدی است و رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کرده اند که ارتش اسرائیل وارد درگیری‌های شدیدی در منطقه الشجاعیه و خان یونس شده است.

همزمان حملات هوایی به شکل دیوانه‌وار در شهر غزه و خان یونس ادامه دارد و از صبح امروز تاکنون دهها خانه هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

گروه مقاومت «کتائب المجاهدین» «شاخه نظامی جنبش المجاهدین» نیز اعلام کرد که شهر اشغالی «عسقلان» در شمال غزه را موشک‌باران کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز پنجشنبه (۷ دسامبر) دو کشته دیگر خود به نام‌های «المانو فالکا» از تیپ کماندوها و «عمیت بونزل» از تیپ چتربازان را تأیید کرد. علاوه بر این چهار نیروی ارتش هم  در شمال غزه، «بشدت» مجروح شده‌اند. طبق بیانیه ارتش اسرائیل، سه نیروی احتیاط از تیپ چتربازان و یک نیروی احتیاط از گردان ۷۰۰۸ دچار جراحت خطرناک شده‌اند. اشغالگران روز گذشته نیز به کشته شدن ۱۰ نظامی خود اذعان کرده بودند تا تعداد تلفات ارتش اسرائیل از ابتدای نبرد طوفان الاقصی به ۴۱۳ نفر برسد؛ بیش از ۸۵ نفرشان از زمان آغاز جنگ زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌اند.

هرچند باید گفت که ارتش اسرائیل به شکل قطره‌چکانی آمار تلفات خود را اعلام می‌کند  و تعداد کشته‌های ارتش در غزه حداقل سه برابر آمار اعلام شده است؛ همچنین به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، ارتش این رژیم محدودیت‌های جدیدی را برای انتشار آمار زخمی شدگان و تلفات از سوی بیمارستان‌ها اعمال کرده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.