وال استریت ژورنال: اسرا و بحران اقتصادی تبدیل به ۲ بار اضافی بر دوش اسرائیل در جنگ غزه شده‌اند

یک رسانه آمریکایی با بیان اینکه اسرائیل در جنگ غزه با محدودیت زمانی قابل‌توجهی مواجه است، گزارش داد که بحران اقتصادی و فشار خانواده‌های اسرا برای آزادی فرزندان خود از غزه تبدیل به بار اضافی برای تل‌آویو در میانه جنگ شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  میان فشار اقتصادی فزاینده‌ای که صهیونیست‌ها بعد از آغاز جنگ غزه متحمل شده‌اند، یک رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه فشار زیادی از جانب اسرائیلی‌ها علیه ارتش و کابینه برای پایان دادن به جنگ وجود دارد اعلام کرد، طولانی شدن جنگ غزه منجر به افزایش فشارهای اقتصادی علیه اسرائیل شده و یک بار اضافی به آن تحمیل کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در این زمینه گزارش داد، تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه منجر به افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در این منطقه شده است، علاوه بر آن اقتصاد اسرائیل به‌شدت تحت‌تأثیر این جنگ قرار دارد و درخواست خانواده‌های اسرای اسرائیلی نیز فشار را بر کابینه اسرائیل جهت پایان دادن به جنگ افزایش می‌دهد. با افزایش فشارها در داخل و خارج، اسرائیل درحال مسابقه دادن برای تحقق اهداف خود است و عجله برای رسیدن به این هدف‌ها موجب ویرانی و کشتار بیشتر می‌گردد.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد، درحالی که مقامات اسرائیلی می‌گویند تا نابودی حماس این جنگ را ادامه خواهند داد، مسئولان سابق امنیتی اسرائیل معتقدند که فشارهای اقتصادی و درخواست‌ها برای آزادی اسرای اسرائیلی، محدودیت زمانی زیادی برای اسرائیل در جنگ به وجود می‌آورد.

وال استریت ژورنال با اشاره به تشدید درخواست خانواده‌های اسرای اسرائیلی از کابینه برای اولویت دادن به آزادی این اسرا تأکید کرد، احضار حدود 400 هزار نیروی ذخیره برای حضور در ارتش تأثیر منفی بالایی در وضعیت اقتصادی اسرائیل دارد و بار اضافه‌ای روی دوش آن می‌گذارد. در حالی که رهبران اسرائیل حملات هوایی در خان‌یونس را ابزاری اصلی برای تحت فشار قرار دادن حماس جهت ازسرگیری مذاکرات آزادی اسرا می‌دانند؛ خانواده‌های این اسرا نگرانند که فرزندانشان در حملات اسرائیل به غزه کشته شوند.

بیشتر بخوانید

آمار جدید از خسارت‌های اقتصادی اسرائیل در جنگ غزه/ آوارگی بیش از 224هزار نفر و بحران در بازار کار صهیونیست‌ها

شرایط وخیم نظامیان صهیونیست در جنگ غزه/ افزایش مجازات برای فراریان از ارتش

در همین حال رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست رسیده و زمان ارزشمند خود را از دست داده است. در زمان حاضر 137 اسرائیلی در غزه اسیر هستند و بین مرگ و زندگی دست‌وپا می‌زنند و وعده‌های مقامات برای آزاد کردن آنها اجرا نشده است،
این درحالی است که مؤسسات مالی بین‌المللی اعلام کردند: اقتصاد اسرائیل که از نظر صندوق بین‌المللی پول، قوی و کارآمد تلقی می‌شد، با آغاز جنگ غزه به‌سرعت در مسیر رکود قرار گرفت و امروز در مرحله آشفتگی قرار دارد.
وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز اخیراً هشدار داد که جنگ غزه در صورت ادامه‌دار شدن، اقتصاد اسرائیل را در چند ماه باقی‌مانده سال جاری و سال آینده به‌شدت در معرض رکود قرار خواهد داد و وضعیت زمانی بدتر می‌شود که جنگ در چند جبهه گسترش یابد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.