کاخ‌سفید: از تعداد بسیار زیاد تلفات غیرنظامیان در غزه مطلعیم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن از تعداد بسیار زیاد تلفات غیرنظامیان در حملات اسرائیل به باریکه غزه مطلع است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  هجده هزار و 400 کشته و حدود 50 هزار مجروح که بیش از 70 درصد آنها نیز زنان و کودکان هستند، حاصل بیش از دو ماه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است حال «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید به «سی‌ان‌ان» گفته است که واشنگتن از تعداد بسیار زیاد قربانیان غیرنظامی در حملات اسرائیل به نوار غزه آگاه است و به فشارهای خود به اسرائیل برای محدود کردن این تلفات ادامه می‌دهد.

آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه خود به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از 14 هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

کربی به سی‌ان‌ان گفته که طرف اسرائیلی، پیامی از آمریکا در خصوص تلفات غیرنظامیان و ضرورت محدود کردن تلفات در غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت‌های غیرنظامی دریافت کرده است.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کرد که تنها 11 بیمارستان آن هم به صورت محدود در سرتاسر نوار غزه فعال هستند.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که این تعداد تنها یک سوم بیمارستانهای غزه را شامل می‌شود و خواستار فعال ماندن این بیمارستانها شد. 

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای به شدت از اسرائیل انتقاد کرد و اسرائیل را به بازداشت و بدرفتاری با کارکنان پزشکی در جریان حملات خود در داخل غزه متهم کرد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.